tisdag, december 07, 2010

Renoveringsdag 2

Det går trögt men det går framåt i alla fall. Idag började jag med att riva ner det sista av tapeterna. Hann precis bli klar tills det var dags att träffa Catta och Nea. Vi träffades på Burlöv Center och fikade på Espressohouse. En kompis till Catta och hennes bebis var också med. Det var kul! Nea hade blivit stor! Men ändå så liten, bara 7 veckor gammal. Supersmidig vagn som bilbarnstolen satt i. Sen handlade jag nödvändiga saker på Coop och efteråt åkte jag till Beijers och fick köpt golv. Bar in alla brädpaketen själv. Det gick bra. Sen var det dags att hämta sötskrutten!

Elliott lekte lite själv och jag städade undan där hemma och lagade middag. Det var från Linas matkasse idag, ugnsbakad lax med rödlök, sparris och paprika, matvete och fetaostsås. Det var helt ok! Elliott och Michael åkte och handlade. Jag gick upp och spacklade väggar. Hann bara med en vägg (innan Elliott skulle sova) vilket kändes alldeles för lite. Men det är bara att ta nya tag imorgon.

Elliott ville nattas av mig. Det är mysigt att natta honom! Han hade mycket att prata om ikväll, så det tog ganska lång tid. Han berättade att han blivit biten av en dagiskompis (det hade fröknarna redan berättat för mig, det var inte så att de varit osams utan Elliotts hand hade råkat hamna i en flickas mun när han pekade). Men han hade inte sagt något om det på hela kvällen, inte förrän nu vid läggdags. Det är precis som att han går igenom hela dagen när han ska sova. Han sa att man inte får knuffas och sen ville han sjunga en massa sånger. Till sist sa jag att jag var trött men att han gärna fick sjunga för mig. Då sjöng han hela "Ekorrn satt i granen". Sötnosen!!! Han är så fin. Sen somnade han :-)

Nu ska jag också nanna. Klockan har blivit alldeles för mycket!

Inga kommentarer: