lördag, november 27, 2010

Gåsmiddag och firande av broder

Idag var det lördag och vi började med en väldigt lugn hemmaförmiddag. När Elliott somnat åkte jag ut och letade ljusslingor på Rusta och K-Rauta. Hittade inget. Storhandlade på Coop på hemvägen och när jag kom hem så vaknade sötnosen. En liten stund senare var vi på väg mot Södra Sandby för att fira min bror Pelles födelsedag, med mellanlandning för att lämna Oscar hos Ernst.

Det var ganska halt ute så vi körde ganska sakta. Mina föräldrar var redan där när vi kom fram. Vi började med att kolla in Pelle och Lottas nya tillbyggnad. Hur fint som helst kommer det att bli! Och stort!!! 100 kvm mer hus. Coolt.

Vi bjöds på Glögg, ostar, pepparkakor och lussekatter. Mycket mumsigt!


Elliott blev väldigt väl omhändertagen :-)

Vi fick gås till middag och det var supergott! Jag åt alldeles för mycket...

Och vi fick äpplekaka med vaniljsås samt chokladkladdkaka med vispgrädde till efterrätt.


Elliott busade väldigt mycket inne i Myntas och Malvas rum.

Inga kommentarer: