måndag, oktober 25, 2010

Hipp hipp hurra!

Återigen har jag inte hunnit med att blogga på ett tag! Det har varit mycket jobb och när jag inte jobbat så har det varit andra roliga saker som prioriterats :-)

Igår fyllde Michael år! Det började vi fira redan i lördags med att gå och se JOHN CLEESE på konserthuset! Mina föräldrar passade Elliott som också fick sova över hos dem. Innan föreställningen gick vi och åt på Elysée. Det var gott! Cleese var väldigt rolig och pratade otroligt fint engelska!

På söndagen hade vi sovmorgon. Jag fixade födelsedagsfrukost till min darling.

Sen jobbade jag några timmar innan vi åkte för att köpa Hollandia-tårtbitar med hem till mina föräldrar. När vi kom dit så sov Elliott. Fika dukades fram, pappa och jag körde och köpte mjölk till kaffet (och jag passade på att tanka). Vi tittade på senaste Malmö-filmen medan vi fikade. Den var rolig!!! Elliott vaknade och fick också fika + färska jordgubbar som mamma hade köpt. Jättegoda var de, riktigt söta.

Jag hade en överraskning till Michael, vi skulle gå på matmässa. Vi åkte dit och det var riktigt kul för man fick smaka på nästan allting (jättegoda ostar mm). Det var lite mekkigt att hålla reda på Elliott dock, han ville helst ta femtioelva bitar av allting och förstod inte alls varför man bara skulle ta en? Hehe. Lillskrutten ville hellre busa och springa runt än att åka hem :-)

När vi kom ut från mässan hade vi fått parkeringsböter. Väldigt onödigt!

Vi åkte hem och jag lagade middag till oss. Vi hade hemmakväll. Elliott var oerhört sockerspeedad efter kakor och en massa godis på mässan (där fick han bla doppa skumgodis i en chokladfontän). Så det tog en timme att natta honom. Men det var mysigt, han sjöng, pratade och hade sig innan han kom till ro :-).

Inga kommentarer: