måndag, februari 08, 2010

Himla lyxigt!

Inte bara fick vi sovmorgon på lördagen, vi fick dessutom passning till kl 14 så vi hann med att äta brunch på ett nytt ställe "Southern Kitchen" efter tips från Annette. Det var i Gladmats gamla lokaler, så det var lite nostalgiskt att sitta där. Det var god brunch och en pianospelare som underhöll. Vi såg att Ceder också har brunch så det ska vi prova nästa gång. Nostalgi även där ;-). Efter brunchen hann vi minsann städa istort sett hela huset. Det var himla bra! Vi köpte med oss Hollandiabakelser och åkte hem till mina föräldrar för att hämta gullungen som hade haft det så bra så bra! Vi fikade och pratade och hade det fint!

I går så var jag på akvarellkurs, jättekul och inspirerande. Jag är så glad att jag har börjat där. Efteråt åkte jag hem och vi väntade på att Elliott skulle vakna. Fast vi fick väcka honom, han sov lång middagslur. Vi körde till Käglinge och tittade på ett jättefint hus som vi båda gillade! Men det är lite väl dyrt och det är lite långt från Malmö... tar 30 min med buss. Det går fort att köra, 10 min så på det sättet är det lugnt. Det är bra att det ligger vid Käglinge, där brukar vi gå med vovven. Trevligt ställe! Så vi är lite sugna! Ska prata med banken och så...

Efter hustitten körde vi och lämnade Oscar för passning hos Ernst. Sen åkte vi till Södra Sandby och firade Ales födelsedag, mina föräldrar var redan där när vi kom. Det dukades fram fika och sen middag (grillat kött, fetaostsås, sallad, stekta champinjoner och tomatsås) och innan vi åkte hem fick vi efterrätt (marängsviss). Jättegott var det alltihop och det känns extra lyxigt med grillat mitt i vintern. Min bror förbereder grillning ute i vintervädret :-)

Mumsig sallad till maten

Elliotts söta kusiner!

Vi spelade myrstacken, jättekul spel som jag alltid förlorar

Elliott stortrivdes och var pigg och glad hela kvällen. Han blev omhändertagen av alla, barn som vuxna och han slocknade direkt i bilen på vägen hem. Sötnosen.
Här omhändertagen av Malva

Idag var jag på jobb strax före åtta. Det var morgonmöte och sen ekomöte och sen hade jag rapportmöte, så det blev lite splittrat men jag fick gjort en del i alla fall. Åkte och hämtade Elliott på dagis. Han hade varit dagisets stjärna idag med sa en annan av dagisfröknarna. Han äter bra och och gör alla rörelser till sångerna och är så duktig :-D

Vi hämtade Michael, Oscar och Ernst och sen Ernst husse Tobbe. Körde till stranden och släppte av hundar och Tobbe. De skulle gå promenad och vi åkte hem till mina föräldrar. Gittan är där och hälsar på och det var jättekul att träffa henne också! Först fikade jag på te och bulle, sen åt vi jättemumsig middag och efter det goda ostar! Speciellt god var getosten :-)
Lite pussel hann jag också med att lägga. Camilla och Jörgen tittade förbi med blomma och tack till mina föräldrar för smålandsstugelånande :-)

Elliott var rosig om kinderna och glad och nöjd! Utom när han blev upprörd över något som inte blev som han ville, hehe. Han visar lite humör när det inte vill sig! Elliott gillar att snurra fåtöljen :-D
Tyvärr tog kamerabatteriet slut nästan precis när vi kommit dit så det blev bara bilden ovan. Kom just på att jag glömde kamerabatteriet där, hehe. Alltid glömmer jag något!

Det var en himla trevlig och bra helg och måndag!!!

När vi kom hem stod det middagsfridskassar utanför dörren. Verkar vara goda rätter denna veckan! Vi ska bara ha det en vecka till, sen har vi sagt upp det.

Inga kommentarer: