onsdag, juli 16, 2008

Oj oj

Hela måndagen gick åt att ringa och fixa grejor pga min stulna väska. Men nu är allt klart. Bilrutan fixad, alla kort spärrade och beställda. Låsen till alla husets ytterdörrar har slipats om. Försäkringsbolag och poliser meddelade. Puh!

Igår var Michael, Oscar, Martin och Justus på LC träning på kvällen. Då passade Elliott, Liam och jag på att mysa hos mina föräldrar. Jag fick så mycket gott att äta och vi kollade på TV. Kändes riktigt lyxigt. Elliott vaknade lite halvsur och var småkinkig större delen av kvällen. Inte så nöjd och glad som han kan vara. Vi gick ut en runda mamma, pappa, Elliot, Liam och jag. Pappa avvek efter första rundan, mamma och jag gick vidare och kollade på huset som exploderade av en gasläcka. Jisses, det fanns ju inget kvar! Michael hämtade oss strax efter 22. Tittade klart på Morden i Midsummer innan vi gick. Elliott somnade precis innan men tyvärr vaknade han i bilen och var ganska lessen när vi kom hem. inte förrän hon var nästan 01 somnade han på riktigt. Men han sov flera timmar i sträck och det var himla skönt!

Idag när Elliott sov passade jag på att städa i källaren. Den delen som har nya badrummet (vilket inte är klart än, men närmar sig slutfasen). Det tog sin lilla tid men kändes väldigt bra när jag var klar! Jag lekte med Totten och sen när han somnat igen fortsatte jag att städa och pillade lite med matrummet också. Passade på att duscha och sen ringde jag och frågade om mamma ville med ut och gå med vovvarna och Totten. Jag åkte dit och vi gick en entimmesrunda i Limhamn. Riktigt bra! Liam uppförde sig mycket väl på rundan. Efteråt undrade pappa om vi ville ha vinbär. Så vi gick in och fikade på kaffe, vinbär med mjölk och lussekatter. Det var gott! Och tur, för sen blev det ingen middag för mig och Michael förrän klockan nio på kvällen :-)
Typisk Elliottblick :-)

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Lussekatter?! Än är det några månader kvar till lucia ju :)

Kattalena sa...

Hehe, ja de var sen förra julen men lika goda fortfarande! :-)