onsdag, april 02, 2008

Ultraljud

Igår var vi på sista ultraljudet. Det var kul! Bebisen har växt till sig och väger nu ca 2 kg. Han hade fått riktigt runda kinder ;-)
Tyvärr ville han ha foten eller handen rakt i ansiktet hela tiden (trots barnmorskans försök att få honom att flytta på dem) så vi fick inte någon bra bild och kunde inte riktigt se hur han såg ut. Men en liten del av ansiktet kunde vi se. Han kommer enligt UL att väga mellan 3-3,5 kg när det är dags att titta ut. Allt som de kan se såg bra ut!

Idag har jag jobbat, kom precis hem. Det är mycket att fixa nu innan jag ska sluta. Får hoppas att jag kommer att hinna med allt! Jag känner mig bättre från förkylningen, vilket är jätteskönt. Inte helt frisk än men klart på bättringsvägen i alla fall.

Undrar om jag ska ta och klippa vovvarnas klor idag. Det kan nog vara dags!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul Katta! Och vad bra att han är helt normalstor och allt, kommer gå jättebra sedan när han skall komma ut. Ser fram emot att få träffa honom :-).
Kram Becka

Kattalena sa...

Ja, det är jättekul! Ska bli så spännande att träffa honom tycker jag med :-D