lördag, april 12, 2008

En vårig lördag

Vaknade vid åtta, sovit OK till skillnad mot natten innan. Låg och drog mig och passade på att läsa ut min bok "Då blev du tyst" - Christa von Bernuth. När jag gjort mig klar för dagen så åkte vi till Golvpoolen och beställde kakel till badrummet. Där hittade jag världens sötaste handduks- & toapappershållare!!! Måste ha!


Jag hade inte ätit frukost så vi åkte till Barista där jag beställde scones och varm choklad. Michael åt muffins och drack het chili-chokladmjölk. Skulle till Gina Tricot för att köpa tights, kunde inte motstå världens finaste dansande kossa! Det var en som sålde den på gågatan.

Vi åkte hem och hämtade vovvarna sen körde vi till mina föräldrar. De har världens finaste vårblommande framsida. Tyvärr tog jag inget foto... Mamma var ute och handlade , vi kastade boll åt Liam i trädgården. Han var så tokig i den att han inte ens hälsade på pappa när han kom ut. Michael och pappa åkte och handlade fika. Mamma kom hem och vi fikade. Mycket gott! Jag tittade på lite foton.

Efter lite mat-shopping kom vi hem och där möttes vi av min bror Uffe och hans barn Embla och Tor. De hade varit på Nallekonsert och tittade förbi för att hämta två pallkragar. De fick kika på blivande badrummet också innan de åkte hem. Jag var ute och pysslade lite i trädgården. Har satt några penséer i krukor. Planterade lobeliorna som jag köpte häromdagen och några Dahlior. Hoppas det inte blir fler frostnätter.

3 kommentarer:

åsa sa...

Men du! Det där var väl sniglar? Sniglar är läskiga! :-)

Kattalena sa...

Näää!!! Det är inga sniglar - det är myror ju! Och de är supersöta :-D

Det finns en kran också, där har myran ben, så det är ingen snigel ;-)

åsa sa...

Det ser ut som sniglar... :-)