tisdag, maj 05, 2015

Proviva

På söndagskvällen efter film-mys med Elliot så när vi precis lagt oss så fick jag sån magknip. Då blev jag rädd och tänkte att nu har jag fått Michaels sjuka. Jag försökte hålla mig lugn så att Elliott kunde somna, fast jag hade frossa och ont i magen. Elliott var speedad och kunde inte somna men tillslut så sov han och jag kunde gå upp. Sen spenderade jag natten i soffan och var vaken typ hela natten med magknip. Jag misstänker köttfärsen som jag köpt på Ica. Den luktade skumt och sen när jag gjorde köttfärssås så smakade färsen helt surt. Tog bara två tuggor sen kastade jag alltihop.

På måndagsmorgonen var jag helt slut. Michael (som nu blivit nästan frisk) och jag körde Elliott till skolan och jag jobbade hemifrån. Det skar i magsäcken hela dagen, jätteont hade jag. Men det gick faktiskt bra att jobba ändå så jag fick jättemycket gjort. Det var en tokig dag med tusen och en saker som skulle fixas på samma gång. Vi hämtade Elliott på skolan och sen åkte vi hem. Elliott var glad att Michael var bättre och ville gärna vara där. Jag fick en fri kväll, jobbade till 18.15 och sen satte jag mig i sängen och kollade på TV. Vid 20 släppte magontet. Så himla skönt! Jag hade druckit proviva hela dagen, en liter :-). Det var allt jag åt den dagen och det kändes bra. Jag var inte alls hungrig. Jag kollade på serier tills det var dags att nanna.

Sov som en kratta och hade väldigt ont i ryggen när jag vaknade. Natten innan när jag "inte" sov i soffan hade jag nästan inte ont alls. Så nu misstänker jag att det kanske ändå är sängen som inte är bra för mig. Dumt i så fall. Jag ska testa att sova i Elliotts gamla säng - den står hos Michael. Jag hade den innan. Om den är bättre så ska jag ta över den och ha i mitt rum. Så det ska bli spännande att se om den är bra eller inte. Eller om det gör någon skillnad alls ryggmässigt.

Nåväl, när jag vaknade i morse så var jag sjukt trött. Säkert från förra nattens sömnlöshet. Så jag bestämde mig för att jobba hemifrån idag också. Det var klokt! För jag har fått så himla mycket gjort idag! Så det känns super. Har passat på att jobba lite nu framför TVn också här på kvällen, utan stress. Så skönt att få undan saker som jag inte hunnit med innan. Tänk om jag skulle lyckas komma ikapp? Jag har haft ont i magen idag också och mått väldigt skumt. Blivit proviva hela denna dag också. Utom nu, nu har jag ätit en rostad macka och druckit te.

Michael hämtade Elliott idag och de hämtade pizza. Elliott är ute och leker på gården, många barn ute. Det är varmt i luften men ganska blåsigt. Själv sitter jag inne och har på TV:n, jobbar lite och planerar lite. Tiden springer iväg varje dag. Katterna har varit nöjda med att jag varit hemma här i två dagar. De är roliga när de har sina busryck :-D. När de inte busar ligger de mest och myser. Så himla fina. Jag är så glad att jag skaffade katter och att jag fick två såna gosiga!
Nedan en Sweet session:



Gissar att min finfina pojke vill sova hos sin pappa idag också, men vi får väl se han får bestämma själv :-). I helgen hade han en hemuppgift. Han skulle fundera kring hur han skulle rita sitt rum på ett papper, proportioner och saker. Sen skulle han rita det i skolan och bestämma var han skulle gömma en fjäder. När han kom hem sen så gav han kartan till oss och så skulle vi titta på ritningen och hitta fjädern, som han gömde i rummet på stället han markerat på sin "karta". Det gick bra!
Roligt att han ritar saker som de ser ut framifrån. Man är ju så van vid att man ska rita sakerna uppifrån på en sådan bild, men det är ju inte så lätt att förstå eller veta :-).
Han fick i alla fall ihop det ganska bra och både Michael och jag hittade fjädern (vi fick testa båda två).

Nu kom min son och vill spela finns i sjön innan han ska gå och sova. Så nu är det färdigbloggat för idag :-)

Inga kommentarer: