söndag, juli 25, 2010

Helg

Igår hade vi en lugn hemmadag, förutom en liten tur till Möllevångsfestivalen. Vi gick dit, det tar inte speciellt lång tid. Borde gå mer!!! Fast det är bättre när jag kan ha skor med fotinlägg i. Utan får jag så himla ont i fötterna (och ryggen). Tänk att ett par fotinlägg kan göra så mycket nytta! Vilken tur att jag kom på att man kunde skaffa det.

Idag är det sovmorgon för Michael så Elliott och jag har mysmorgon. Vi har lagt pussel. Jag har köpt ett Bamsepussel på 12 bitar och det verkar alldeles lagom svårt för Elliott.

Det ser inte ut att vara något vidare väder idag. Det är 17 grader och blåser mycket.
Undrar just om jag får tid att ta några tag i trädgården? Det hade varit bra.

Igår lagade jag en kycklingrätt som jag blivit tipsad om. Den var himla god! Från Arlas hemsida.

Rabarberkyckling (4 port)


500 g kycklinglårfiléer
1 tsk salt
smör
3 dl rabarber i bitar
2 dl Arla Ko® vispgrädde
1–2 msk honung
2 msk konc kycklingfond
1/2 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 dl hackad gräslök
Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Salta kycklingen och bryn den i smör i en stekpanna. Lägg kyckling och rabarber i en ugnssäker form. Vispa ihop övriga ingredienser och häll det i formen.
Tillaga i mitten av ugnen ca 15 min. Garnera med gräslök. Servera med färskpotatis eller ris.

2 kommentarer:

åsa sa...

Ja, visst var den god!!!

Kattalena sa...

Riktigt överraskande supergod! :-D
Tack så jättemycket för tipset!