söndag, maj 17, 2009

EFIT - ett foto i timmen

Tjohoo! Jag har kommit ihåg det, ett foto i timmen idag.
06.00 - Jag vaknar som ett urverk kl 06 varje morgon. Alla andra i familjen sover...

07.00 - Nu är vi i badrummet, Elliott och jag. Han vaknade för en halvtimme sen och nu ska jag duscha. Då sitter Elliott i gåstolen, nöjd och belåten. När jag är klar så ska han få bada.

08.00 - Elliott får frukost. Han har ätit gröt precis och nu får han smörgås med mesost :-)


09.00 - Har just dammsugat nere i badrummet. Äntligen! Har tänkt göra det hur länge som helst men aldrig fått tummarna loss. Jo nu! Så himla skönt...

10.00 - Precis anlänt till Västra Hamnen. Ska gå och äta frukost på Espressohouse.

11.00 - Hemma igen. Frukosten var god! Elliott somnade i bilen och jag har just ställt honom att sova i vagnen ute i trädgården. Beundrar klematisen på terassen när jag ska gå in. Himla fint just nu!

12.00 - Vädret verkar hyfsat så jag bestämmer mig för att ta upp dynorna till soffan på terassen. Den perfekta påsen gör det till ett lätt jobb! Elliott har precis vaknat och tittar på.

13.00 - Michael har fixat cyklarna. De har fått nya stöd och fästen till barnsitsen som vi köpt alldeles nyligen. Elliott provsitter för första gången och verkar inte ha något emot det alls :-D


14.00 - Har just köpt en fuschsia i en blomaffär i Klagshamn. Ett favoritställe vad gäller amplar. Vi är på väg med hund och barn för att gå en tur i Klagshamn.

15.00 - Nu är vi på väg hem från Klagshamnsrundan.

16.00 - Lägger Elliott i vagnen för han verkar väääldigt trött. Vi går ut en runda.

17.00 - Elliott sover (alldeles för sent för en tupplur egentligen) och vi käkar pizza. Jag är hur hungrig som helst!

18.00 - Oscar vill vara med och leka. Varför ska bara Elliott ha kul?

19.00 - Plockade en liten bukett innan idag. Den får komma i bloggen nu. Jag gör inte så mycket för tillfället förutom bloggar bilder...

20.00 - dags för lite ostrester sen fredagen, inte så snyggt upplagt eller så. Smakar lika gott ändå :-D

21.00 - Oscar slappar hos husse

Inga fler bilder för sen gick jag och la mig :-D

11 kommentarer:

gitsie sa...

Åh vilket fint badrum ni har. :)

Anna sa...

Hej!

Är inne och kikar på dina EFIT bilder. Och jag instämmer med Gitsise!

Det där är något, än det fjutt badrum som vi har!

// Kram Anna

sara sa...

Vilka härliga bilder, snyggt badrum ni har:D

Kikar tillbaka senare på resten av din dag!

ha det bäst!!

Kattalena sa...

Hejsan gitsie, Anna och Sara. Vad kul att ni gillar badrummet :-) Trots att det ligger en massa grejor i badkaret, hehe. Vi har precis fått klart det (eller det är nästan klart) och jag gillar det också! :-)
Kul att ni tittat förbi!

mossfolk sa...

Hihi, faktum är att jag också skulle kommentera badrummet... eller snarare badrumsrutinen. Det känns som en rutin ni haft från början och som fungerar så himla bra!
Toppen att Elliott ska kunna följa med på cykel ju! Både praktiskt och jag kan just tro att han tycker det är lite spännande med :)

Vonkis sa...

Oj, vad är det för något som blommar så fint vid/på trappen?

Kattalena sa...

mossfolk: Det ska bli så kul att cykla med Elliott! Synd att det verkar regna lite idag. Jag har inga regnkläder, så det får bli bil idag. Längtar till fint väder så vi kan ta en provtur! Och badrumsrutinen är toppen! Tycker både jag och Elliott :-D

Vonkis: Det är en klematis montana rubens tror jag den heter. Den blommar i maj och är superfin och starkväxande :-)

Nenny sa...

Sköna bilder! Och det verkar ha varit en skön dag!

Gurkiss sa...

Kikar in er efit dag :)

Kul fläkt hela dagen :)

Härliga bilder :)

ha det toppen gött.
kram gurkiss

Kattalena sa...

Tack! Kul att ni tittat in!

Anonym sa...

Kattalena med hund? Ska det inte vara hundalena då? ;-)

Väldigt charmig är fyrbeningen i alla fall.