tisdag, augusti 25, 2009

EFIT - ett foto i timmen

Min dag i bilder, jag är föräldraledig så det är många bilder på mitt barn :-)
Kl 06.35 - Kom på att det är EFIT idag! Har redan varit uppe en timme, men men... Just nu tittar gullungen på Fåret Shaun. Det ingår i morgonrutinen.

Kl 07.37 - Nu är det frukosttime!

Kl 07.38 - bonusbild - Oscar vill väldigt gärna också ha frukost men ligger snällt och väntar tills vi ätit klart. Då låter vi honom äta upp smulorna som gullungen tappat (slängt) på golvet...


Kl 08.33 - Fel ordning i morgonrutinen. Vi brukar börja med att bada, men idag tänkte jag hoppa över. Dock efter frukosten var gullungen så kladdig att det blev nödvändigt med lite tvättning efter :-).

Kl 09.50 - glömde bort tiden lite för jag var tvungen att fixa en jobbgrej. Elliott fick vindruvor och lite tv-tittande under tiden.

Kl 10.37 - Väääldigt trött liten pojke! Somnade innan vi kom ut genom grinden.

Kl 11.41 - Jag tar en kort men skön läspaus på terassen och en kopp te.

Kl 12.36 - passar på att betala alla räkningar medan gullungen sover

Kl 13.35 - Nu har vi kört hem till mina föräldrar för att hämta mamma. Hon ska följa med oss till lekplatsen.

Kl 14.37 - Nu är vi på lekplatsen! Gullungen har jätteroligt!

Kl 15.36 - Här är det fikadags! Vi har gått till slottsparkens café för lite fika efter all lek.

Bonusbild igen... - detta fikade vi på!

Kl 16.27 - Gullungen får prova på att mata fåglar för första gången! Toppen tyckte han! Det tyckte mamma och jag också :-D

Kl 17.42 - Hemma efter en jättemysig dag, Gullungen sitter och leker med sitt lego.

Kl 18.37 - lagar middag. Vi har middagsfrid denna veckan. Himla praktiskt!

Kl 19.40 - laddar ur lite bilder ur mobilen.

Kl 21.40 - Missade att ta en bild 20.40 - då kollade vi "Medium" på TV. Nu är det läggdags. Vattenglaset fylls på och tas med in till sovrummet.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Kul med hel EFIT-dag!
Himla smart det där med middagsfrid. Insåg dock att det inte är något för den som studerar :)

Kattalena sa...

Ja, kul att jag kom ihåg det! Kul att du också kom ihåg EFIT :-)
Mmmm - middagsfrid kostar en del, gissar att det är det du menar...

Mia sa...

Roligt att få ta del av din EFIT-dag, så söt pojken din är! Middagsfrid, det måste vara drömmen för stressade familjer (om man har råd då...), en riktigt smart idé faktiskt!

Kattalena sa...

Mia: Tack!
Middagsfrid är rena drömmen, hehe, inte mycket dyrare än om vi hade handlat själv tycker jag att det känns som... Fast finns nog en risk att jag snart tröttnar på alla grönsaker :-D
Det är vääääldigt mycket mer grönsaker än jag är van vid.

Vonkis sa...

Undrar vad det är med fåglar som gör att så många barn gillar att mata dem :-)

Kattalena sa...

Säkert spännande att de rör på sig och tar det man kastar ner till dem. Elliott tycker det är nästan lika spännande att mata vår hund, hehe.