fredag, februari 06, 2009

EFIT - Ett foto i timmen

Kl. 05.45 Jag har precis duschat och den lille förkylde gullungen sitter så bra i sin gåstol under tiden. Vi var uppe redan kl 05 men då hade jag inte kommit på att det var EFIT än :-)

Kl. 06.45 Mycket trött liten pojke somnar i vagnen innan vi ens gått ut. Ställer ut honom på terassen och sätter mig själv vid datorn. Gud vad jag är trött!!!

Kl. 07.45 Elliott sover fortfarande så jag passar på att spela lite av detta beroendeframkallande spel. Borde äta frukost istället :-)

Kl. 08.45 Lite välling till grabben. Den blev lite kall för jag fick två telefonsamtal precis när den var klar.

Kl. 09.45 Oscar har fortfarande inte stigit upp, sover så sött på sitt snuttedjur (vilket ligger under honom).

Kl 10.45 Mamma har kommit hit för att leka med Elliott.

Kl 11.45 Lite falafel till lunch.

Kl. 12.45 Oj sån lyx! Jag får en liten sovstund medan mamma tar hand om Elliott. Oscar och jag delar på täcket och gosar ner oss.

Kl. 13.45 - Nu har jag precis stigit upp! Elliott och hans mormor sitter och leker.

Kl 14.45 - Ute med hund och barn och följer mamma en bit på vägen hemåt. Oscar får springa lös lite och leka med pinne!

Kl 15.45 - av någon anledning missade jag att ta en bild denna timme!

Kl. 16.45 - På väg till min bror för att fira brorsbarnets födelsedag!

Kl. 17.45 - På denna födelsedag är det tradition att grilla utomhus över öppen eld. Pappa tog med sig Elliott ut för att titta på elden. Jag följde efter för att få en bild (och se så att de inte snubblade över grenarna i mörkret :-))

Kl 18.45 - Mycket mumsig salladsbuffé uppdukad!

Kl 19.45 - En av deras katter gottar sig framför varma och sköna öppna spisen.

Kl. 20.45 - Vi säger hejdå till värdparet!

Kl. 21.45 - Hemma och förbereder välling inför natten...

Kl. 22.45 - Lägger in bilder och svarar på några kommentarer. Borde SOVA!!!! Ska gå och nanna nu.

Kl. 23.45 - Trodde jag att vi skulle sova. Hmmm... vilket kvällstrassel... likadant varenda gång vi är borta på kvällen. Elliott blir helt övertrött och kan inte somna utan är så ledsen så ledsen.

00.00 Nu har vi varit ut på kvällspromenad (eller nattpromenad) Elliott och jag. Han somnade direkt i vagnen. Håller tummarna nu för att jag kan lägga honom i hans säng utan att han vaknar!!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj...jag tyckte att jag var uppe tidigt som gick upp vid sex. =)

Kattalena sa...

Ja men det är också tidigt! :-D

Anonym sa...

Vilken tidig morgon *huga* Här hade jag och grabben sovmorgon till halv 9 :D

Anonym sa...

Det är till att vara uppe med tuppen där, eller före också :)

Kattalena sa...

Affluenza: Så lyxigt med sovmorgon! Det var längesen vi hade det här ;-)

Micke: Jajamen!

åsa sa...

Det där spelet ser spännande ut. Måste jag nog kolla in! :-)

Anonym sa...

Spel på Zylom brukar vara skoj. Tankar hem dem ibland och spelar.. har köpt ett par..

Härliga bilder!

Anonym sa...

Uj, vad tidigt du gick upp, förstår om du blev trött sedan!

/Caroline

Kattalena sa...

Åsa: Rekommenderas verkligen :-D

Majsan: Tack!

Caroline: Usch ja... varannan morgon blir det kl 05 eftersom sonen har sin biologiska klocka inställd på att vakna då ;-)

mossfolk sa...

Vad bra du har varit -en hel dag! :)
Trevligt med kalas på kvällen och toppen med en mormor på besök mitt på dagen sådär.

Kattalena sa...

Mossfolk: Ja, helt underbart att få sova en liten snutt mitt på dagen och kalaset var himla trevligt :-)
Du lyckades ju också med EFIT hela dagen! Kul! :-D

Anonym sa...

Skönt att ha mor och farföräldrar som kan passa barn!

Verkar ha varit en bra dag om än lite stressig ( ?)

Ha en skön lördag!

// Kram Anna