fredag, september 19, 2014

Fredag

I natt har jag sovit så otroligt dåligt. Alldeles för lite. Somnade först när Elliott kom in och la sig hos mig, han har en sövande effekt :-). Det är nice! Han är bäst i hela världen, för mig, min påg. Finaste finaste Elliott.

I morse vaknade han väldigt tidigt och jag var tröttare än tröttast. Vi gick upp och så duschade vi och sen var det dags för Elliott att åka till skolan och mig att börja jobba. Jag jobbar hemifrån idag vilket är väldigt skönt eftersom jag är helt slut. Roliga uppgifter idag! Fixar med avstämning av alla interima bokningar i de olika bolagen och går igenom balanskontona och ser om det ligger något som måste behandlas nu innan årsbokslutet. Vi har årsbokslut 30 september, så det är väldigt snart och tiden rusar iväg. Bra uppgifter att jobba hemma med. Och så har jag pratat lite med revisorerna och ska fixa en skrivelse till skatteverket.

Nu är då frågan om jag ska ta en treo eller inte? Jag har inte ont i huvudet, men tröttheten gör att det ligger en hinna av "blurr" innanför pannbenet och jag känner mig lite frånvarande. Treo hjälper oftast och "klarnar" upp huvudet. Men så får jag lite ont i magen av dem och nu drack jag te och fick redan ont i magen av det... Jag får väl fundera på saken.

Nu ska jag ta och skriva den där skrivelsen...

Förresten när jag steg upp så bestämde jag mig för att testa att göra semi-soltorkade tomater själv, så i morse delade jag tomater och satte in i ugnen :-). De ska stå inne tills i eftermiddag... En stor fördel med att jobba hemma, de sköter ju sig själv men jag kunde ju inte ha satt in dem om jag varit på kontoret idag :-D.
Så här ser tomaterna ut just nu i ugnen, hoppas de blir goda

Inga kommentarer: