torsdag, maj 01, 2014

1:a maj (62/100)

I morse vaknade Elliott 07 och steg upp meddetsamma. Jag bakade mini-scones (som inte blev så bra) och sen bakade Elliott och jag kanelbullar (som blev bättre men första plåten blev lite för gräddad).
Miniscones
Bästa bullbakaren
kanelbullar
Efter bullbaket åkte jag en tur till Svågertorp för lite småshopping av krukor. Michael cyklade till båtlekplatsen med Elliott och Ida när jag var och handlade. Elliott lekte med Ida större delen av dagen, mest hos Michael men även här.

Det var soligt ute men jättekallt! Jag var ute på balkongen och satte juteväv runt mina krukor. Men hujedamig vad det luktade bensin om väven. Eller någon annan kemikalie. Jag fick helt ont i huvudet :-(. Obehagligt. Men jag satte på det, det blev dock inte så fint som jag hade önskat. Det blev inte speciellt bra alls faktiskt, men det får vara så ett tag :-). Orkar inte ta av det igen.
Min klematis blommar, den är medtagen från huset. Vill att den ska bli stooor!
Mina nya balkongstolar, tyvärr får det knappt plats något bord på balkongen nu :-)
Michael lagade middag till oss och det var jättegott! Efter att ha ätit så gick jag över till mig och en stund senare var det dags att ge sig iväg till kvällens konsert. Jag mötte Åsa på Triangeln och vi gick till Babel och såg Sananda Maitreya (fd. Terence Trent d'Arby). Det var inte så många i publiken och kanske var inte Sananda beredd på att Malmöpubliken kan vara ganska så svårflirtad :-). Men det var en bra konsert och bra musiker! Han sjöng lika fint som förr.
Sananda Maitreya
Det blev inget extranummer för vår del, då han inte kom in igen på evigheter om han alls dök upp. Åsa och jag gick hem när han aldrig dök upp. Det var rätt skönt faktiskt, för jag hade/har spänningshuvudvärk och det passar inte så bra på konsert.

Hade tur med tåget som var försenat och som jag därför hann med och sen kom min buss direkt. Så det gick jättefort att komma hem. Dock fick jag springa lite från tåget till bussen och det var INTE skönt för huvudet. Nu funderar jag på om jag kanske ska ta nattpanodil men mår lite skumt så vet inte om jag vill. Säkert för att jag har ont i huvudet...
Hyllie, mycket ljus är mycket trevligt på kvällen när man väntar på bussen :-)

Inga kommentarer: