lördag, april 05, 2014

Lördag med trav och pizza

Börjar med en morgonbild på Oscar, det var inte mycket plats över i sängen för mig :-). Men finns det hjärterum så...
Sömnig Oscar
Jag låg och drog mig en stund, klappandes finaste Oscar. Sen gick vi upp och ut på morgonrunda. Den gjorde mig allt lite nedstämd, då Oscar irrar och virrar men i övrigt verkar glad. Han ville dock hem meddetsamma, verkar inte gilla att vara ute och gå vilket man ju kan förstå när han inte ser något... Åkte och handlade frukost på Ica och sen gick Oscar och jag hem till Michael och Elliott för att börja dagen med ägg och kaviarmacka till frukost. Det var Elliotts önskemål och jag som egentligen inte gillar ägg tyckte att det var riktigt gott.

Kl 11 var det trädgårdsfix i kollektivet, det var många ute. Jag tyckte dock det var så himla kallt så Elliott och jag stannade inne. Vi spelade lite wii och sen gjorde jag pannkakor medan Elliott byggde lego. Michael kom upp och fick pannkakor han med, sen skjutsade han mig och Elliott och mamma till Jägersro. Där fick jag 6 rätt men det gav typ 20 kronor eller nåt, hehe. Vi lyckades hitta plats att sitta på och det var mycket trevligt! Elliott spelade mest på sin iPad men tittade på några lopp i alla fall. Och lyckades pricka in rätt vinnare två gånger (utan att spela på dem).

Michael hämtade oss och vi skjutsade mamma hem och sen åkte vi vidare till oss. Elliott och jag spelade lite wii och sen kom Michael över och vi gjorde pizza som blev godare än förväntat (jag gjorde sardellpizza, mums!). Det var nära det inte blev någon pizza alls för mig då Oscar i ett obevakat ögonblick typ drog ner halva pizzan på golvet i sitt försök att äta upp den... 

Vi kollade på "Bernad och Bianca" vilken jag tyckte sååå mycket om när jag var liten. Man märkte verkligen att den var gammal, men den var rolig och Elliott uppskattade den. Den är från 1977 och jag tror det var typ då jag såg den... Efter att ha sett den gick vi in på youtube och kollade på klumpiga landningar av Albatrossar. Hihi, stackars fåglar, vilken start och landning de har alltså...
Mina solcellsdrivna utelampor
Satte ut ovanstående lampor på balkongen idag. De lyser ju kanonfint! Dessa har jag köpt på IKEA, jag minns inte när. Men wow, jag vill ha fler alltså! Superfina! Och med solceller, så himla bra.

Elliott är nattad och sover hos mig. Vi läste saga på iPaden. Det här "readly" är ju superbra! En riktigt bra barnbok läste vi. Tror nog att jag ska prenumerera på det hela när gratisperioden är slut. 

Inga kommentarer: