lördag, april 19, 2014

Afternoon tea (50/100)

Idag vaknade Elliott och jag vid sjutiden men låg kvar och drog oss ett bra tag. Efter frukost så åkte Michael och Elliott till sollekplatsen, de tog med sig Ida. Jag var hemma och det känns som det var eeeevigheter sen jag var själv i lägenheten med lite tid för att fixa och så. Solen sken så jag satte mig en stund i solstolen på balkongen och njöt av värmen. Det kliade i fingrarna på mig, vill plantera blommor och hitta några stora krukor att ha tomater, kryddor, klematis mm i.  Men det får bli någon annan dag :-). Sen gick jag in och tog tag i att sätta upp två hyllor på väggen, rensa lite i skåpen och i hyllan i köket.

Catta kom och hämtade mig vid 14-tiden och vi åkte till Svaneholms slott där det hade dukats fram en buffé afternoon tea. Det var väldigt gott! Speciellt marängtårtan och osten :-D.
Gottebordet
Lite ost och bröd
Te och tekoppar
Catta fotograferar träd
Catta framför slottet
När jag kom hem så var Michael och Elliott i min lägenhet och spelade wii. Nu har Michael också skaffat ett wii, men det kommer först nästa vecka :-). Vi gick ner till matsalen och där var det påskbuffé. Det var mycket gott att mumsa på! När vi ätit klart så gick Elliott med Ida och några andra till lekplatsen, de lekte där ganska länge. När de kom tillbaka tittade vi lite på film hos Michael. Sen nannedags för honom och då gick jag hem till mitt. Tänkte jag skulle se lite Glee innan jag själv går och lägger mig.

På något sätt behöver jag se till att få lite mer hemma-tid. Känns som att jag har för lite "bara vara hemma" tid. Jag ska också planera jobbet lite bättre så att jag verkligen är ledig när jag är ledig. Det är så lätt att fastna framför någon jobbgrej även på helgerna. För jag ligger ju alltid efter och det finns ju hur mycket som helst som jag borde fixa/ha fixat... så får vara lite mer disciplinerad och inte jobba på min fritid. För det är stressande och så går en himla massa "fri-tid". Sen får jag försöka strukturera upp det ordentligt när jag väl är på jobbet. Vi får väl se hur det går med det, hehe.

2 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Så trist med Oscar,det blir så tomt. Men man kan jo ikke ha en hund som er så syk.
Han springer vel sammen med vår Kaisa et sted :)
Vi har hennes urne ennå,vi får se hva vi gjør.Det blir sikkert fint sånn som dere skal gjøre.
Tenker på dere.

Kattalena sa...

Tack snälla du!!! Ja jättetomt. Jag hoppas att han träffat er Kaisa :-)
Vi har också urnan kvar än så länge. Det är fint på något sätt det med. Men vi ska sprida ut askan över hundfältet som han älskade att vara på <3