måndag, mars 24, 2014

Swish (24/100)

Oj vad denna dagen gick snabbt! Var på jobbet lite efter åtta, stack iväg en sväng till Lidl kl 09 och köpte blomlådor. Tillbaka lite försenad till måndagsmöte och sen ekomöte. Jobbade på och plötsligt var det lunch. Michael och jag gick och åt på den vietnamesiska restaurangen. Det var lite starkt men gott.

Tillbaka på jobbet och jag slet mitt hår då det var en kostnad som var alldeles för hög och jag kunde inte förstå varför. Men till slut hittade jag felet. Det var en faktura som var bokad i GBP men som skulle varit bokad i SEK. Puh. Sen var jag helt slut! Ögonen torra och huvudet luddigt. Satt kvar och fixade iordning resultatet till kl 17. Tog tåg och buss hemåt och gick till ett extrainsatt lite kortare styrelsemöte. När det var klart gick jag upp till Michael och Elliott. De hade ätit spagetti och köttfärssås och det var över till mig med. Så jag åt en tallrik mycket god mat och kramades med sonen tills det var dags att gå iväg igen.

Testade ett nytt meditationsställe ikväll. Det var hur bra som helst, precis vad jag letat efter! Det har tydligen funnits i 13 år och var så mysigt. När jag kom dit fick jag ett hjärtligt mottagande och bjöds på te och kakor. Man samlades en stund innan meditationen som satte igång kl 20. Det var en superbra meditation som inleddes med sång och gitarrspel. Efter meditationen fikade man tillsammans om man ville. Bröd och pålägg och kakor och frukt var framdukat. Och denna meditationsträff som varade i mer än 2 timmar betalade man bara 50 kr för. Galet. Och jag var inte lika trött efteråt, fick lite energi faktiskt! Så dit ska jag gå fler gånger.

När jag kom hem så hämtade jag Oscar och vi gick ut en runda. Nu är jag hur trött som helst och tänker nanna... Och Åsa upplyste mig om att jag inte behöver sladd för att ladda över mina bilder från kameran, det är bara att sätta minneskortet direkt i datorn, hehe. Hon har sagt det förut och idag testade jag och det funkade ju alldeles utmärkt!
Gårdagens brunchtallrik (första omgången) fylld av godsaker :-D

Inga kommentarer: