söndag, mars 09, 2014

Möte, inköp, Mario och bio

Idag vaknade jag tidigt trots att jag inte la mig förrän vid 02. Så jag steg upp och gick över till Michael och Elliott för lite frukost. Michael gick ut med Oscar först, Elliott spelade Mario och jag satte på Mia på Grötö på TVn och la mig i soffan och kollade på det.
Den finaste lille dataspelaren
Sen åt vi frukost. Just nu är jag väldigt förtjust i macka med avocado och citron. När vi ätit klart gick jag över till min lägenhet och började rensa bland mina pappersfoton och lite i min garderob. Sen var det plötsligt dags för "matmöte" och jag gick ner i köket och vi kollade hur många som ska äta denna veckan och skrev upp allt som skulle handlas. Jag åkte iväg till Malmborgs i Limhamn och shoppade det hela. Det blev dyrt. Kommer att hamna lite över veckans budget som för ca 40 personer är 1 400 kr... Jag är redan uppe i det och då har jag inte köpt 2,5 kg färsk lax än. Men men! Så får det väl bli ibland :-)

När jag kom tillbaka så var Elliott hos mig och vi spelade Super Mario och byggde lego. Jag lagade middag. Det blev entrecôte med potatisgratäng, vitlökssmör, broccoli och morötter. Det var gott! Michael kom och åt med oss, sen gick han hem till sitt igen. Elliott och jag satt en stund på balkongen och njöt av solen (invirade i filtar). Vi pratade om vad vi ska ha där, hoppas vi kan ha både krusbär, jordgubbar, smultron och pelaräpplen :-D. Sen putsade vi fönstret ut mot balkongen. Elliott torkade det vått med trasan och jag tog skrapan och torkade torrt. Blev mycket fint! Sen byggde vi lego.

Klockan 17 gick Elliott över till Michael och jag tog bilen till mina föräldrar. Jag fick dvd med foton från pappa, roligt! Mamma och jag åkte till SF-bion och köpte biljetter och sen till Hollandia och fikade. Jag tog en mumsig liten nougatkaka. Vi såg "Stockholm Stories" och först tyckte jag den var helkonstig med bara märkliga människor som man inte kunde identifiera sig med. Men den tog sig rejält och nu i efterhand tycker jag att den var mycket bra och bitvis riktigt rolig! Speciellt gillade jag delikatesskorgsdramatiken och Cecilia Frode. Så det var himla kul! Skoj att mamma vill se en massa filmer så att vi får nöjet att gå på bio! I love it!

Elliott har varit feberfri idag, så himla skönt! Han hade ont i halsen i morse men inte nu längre. Han ska vara hemma från förskolan imorgon också och han kommer att vara större delen av dagen hos mina föräldrar. Jag ska jobba och sen har jag matlagning. Michael ska till veterinären med Oscar och kolla hur det är med hans syn. Ska bli intressant att höra vad de säger.

Nu är klockan nästan läggdags men jag tänkte försöka hinna med en liten tv-serie innan jag går och nannar. Dricka en coca och äta lite sombreros tänkte jag också göra.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Smultron och jordgubbar går ju jättebra att ha på balkong! Krusbär har jag aldrig provat. Spännande.

Kattalena sa...

Ska bli så skoj att prova att odla lite bär alltså! Måste planera ordentligt bara :-D. Hoppas det går bra med krusbär. Och kanske vinbär?