torsdag, februari 27, 2014

Inlägget som försvann?

Jag hade skrivit ett inlägg nu för ett par dagar och så bara har det försvunnit :-(
Så dumt! Orkar inte skriva allt igen, men en liten summering blir det i alla fall.

Det är redan torsdag och jag förstår inte vart tiden tagit vägen!

Det var en mysig helg för den var i stort sett helt obokad och på lördagen efter att jag gått över och ätit frukost hos Michael (som Elliott sovit hos) var Elliott och jag i min lägenhet och skrotade större delen av dagen. Fast jag fick gå ut med Oscar en himla massa gånger för han var dålig i magen. Troligtvis pga en ny sorts "godis" han fått som fredagsgotte. Jag duschade honom så han blev ren och fin. Michael var på möte men när det var klart tog han över Oscar. Elliott och jag spelade wii (supermario) och det är himla kul! Vi spelar tillsammans, på samma bana. Elliott är mycket bättre än vad jag är, hehe.

Michael kom över och åt middag hos oss. Vi åt varmrökt lax med romsås och potatis (Elliotts önskemål). Det var jättegott! Senare på kvällen så tittade vi på film och åt gotter. Elliott sov hos mig.
Jag har satt upp en röd ljusslinga, väldigt rött blir det nattetid. Me like!

På söndagen var det också en lugn dag. Vi var bara hemma i lägenheten och spelade tärning och byggde lego och spelade wiii. Vi körde en sväng till Ikea med Michael och åt lite lunch och jag skaffade några dörrar till min expedithylla.
På väg till IKEA
Lite glass på IKEA får det ju också bli
Mamma och moster Annika tittade förbi och det var skoj att få besök! De ville inte fika för de hade just ätit och det hade ju Elliott och jag också :-). Så vi satt och pratade och sen sprang jag iväg en kortis för att vara med när två nya hyresgäster skulle skriva hyresavtal på en lägenhet här i kollektivet. Skyndade tillbaka och vi satt och pratade lite till och sen skulle de åka hem igen :-)

Elliott gick hem till Michael. Jag försökte fixa lite i lägenheten, skruva fast skåpdörrar och lite annat.
Jag hade gjort en fläskfilégryta dagen innan och den tog jag med över till Michael så vi kunde äta lite enkel middag. Men det blev inte så gott för den skar sig när jag värmde upp den... Det verkade inte göra M så mycket, men jag tyckte att det var trist. Sen gick jag till meditationen och den var bra! När jag kom tillbaka gick jag och hämtade Oscar och så gick vi kvällsrunda.

Veckan har gått snabbt som attan. På tisdagsmorgonen vaknade Elliott och hade så ont i benet att han inte kunde gå på det. Han hade haft ont på måndagskvällen också. Han kunde inte gå på förskolan så jag stannade hemma med honom. Vi hade mysigt och spelade Wiii, Uno och la pussel. Michael åkte med honom till vårdcentralen för att kolla vad det kunde vara, de trodde kanske att det var en inflammation efter förkylning. Det är visst inte helt ovanligt.
Under tiden de var där tog jag med Oscar på en lunchrunda. Det var soligt och fint väder.
Oscar gillar att sova i Elliotts säng. Elliott älskar Oscar, han är bästa hunden!

Jag skjutsade Elliott till mina föräldrar efter läkarbesöket, det var vid 15-tiden. Själv åkte jag hem och pillade med kollektivbokföringen och det gick väldigt bra, så nu kan jag i stort sett släppa föregående år. Har fixat allt till revisorn. Michael och jag åkte på infomöte på lilla Humfryskolan. Den verkar så himla jättesuperbra! Men de har inte hittat lokaler till våren så det är inte säkert att den kommer att finnas. Jag håller tummarna för att de får tag på bra lokaler och kan fortsätta...

Vi åkte hem till mina föräldrar och det hade varit finfint med Elliott, han började gå bättre på benet också! Och vi blev bjudna på supermumsiga fetaostknyten och moussaka. Vi kollade på AFV och hade det bra tills det var dags för sötnosen att nanna. Han sov hos mig.
Jag var helt pigg och började läsa när jag la mig och plötsligt var klockan närmare 02. Alldeles alldeles för sent! Det är en så spännande bok och jag var alldeles speedad när jag skulle sova. Hörde Elliott skratta i sömnen i sitt rum :-D. Gulligt! Och sen somnade jag till och drömde något otäckt och en liten stund senare kom Elliott in och la sig här, då somnade jag äntligen. Vaknade trött.
Inte utan sina hundar! Dessa vill Elliott nästan alltid ha med sig när han ska sova :-)
Igår var det massor på jobbet. Michael var hemma med Elliott som hade mindre ont i benet men inte var helt bra. Jag blev sjukt sugen på fastlagsbulle efter att jag ätit lunch. Så jag bestämde mig för att köra hem med fastlagsbullar. Det gjorde jag och Elliott och Michael spelade wii i min lägenhet medan jag jobbade. Jag råkade tappa fastlagsbullarna på vägen så de var alldeles kladdiga... Vi fikade på dem och sen jobbade jag igen. Jobbade till kl 18 och sen gick Elliott o jag till Michael och åt middag :-). Lammfärsbiffar med fetaost, potatisgratäng och sparris. Mycket gott! Jag gick hem till mitt efteråt och var så trött så ögonen nästan gick i kors. Satte mig i soffan och kollade en serie, borde fixat och pillat med allt möjligt här hemma men orkade bara inte. Somnade mitt i serien och gick och la mig.

Idag har jag varit megatrött. Elliott var på dagis igen. Jag jobbade på kontoret och allting tar mycket längre tid än jag önskar. Hade möte och sen hämtade jag Elliott på förskolan. Vi gick hem till mig och spelade wiii. Senare på kvällen kom Michael över och vi gjorde lite varma mackor. Jag har ont i magen och känner mig trött. Var inte sugen på mat alls idag. Kanske ska börja med mina halvfastedagar igen? Hoppas att det går över tills imorgon för då ska jag laga lite mat åt Uffefamiljen och mina föräldrar innan vi ska på Abba :-).

jag har anmält mig till Blogg100. Så att jag ska få tummarna loss och uppdatera lite oftare.

Inga kommentarer: