lördag, december 21, 2013

Snyft

Den här fredagskvällen blev verkligen inte rolig. En stund efter att Elliott somnat så kräktes han ner båda våra sängar medan han i stort sett sov…  Han hade klagat på ont i magen på kvällen, men det gör han ibland utan att det är något. Det gick knappt att städa bort, det var överallt. Buhuu. Första gången det händer oss… Jag som tog bort all plastfrotté för något år sen. Den skulle jag ju haft kvar… vet inte hur man ska kunna rädda de madrasserna? Täcket är i tvättmaskinen och jag fick bita ihop och sanera så gott det gick. Michael tog hand om Elliott som somnade i soffan efter incidenten. Så undrar man ju om det är något han har ätit eller om det är som han är sjuk?

Men sen flyttade de till Elliotts säng och då blev han dålig igen. Och jag har ont i magen och oroar mig såklart och kommer inte att kunna sova och det här var verkligen inget bra slut på fredagskvällen och ingen bra början på lördagen :-(. Och jag är ju jätterädd för att det ska hända sen när jag bor själv med honom. Jag är så sjukt dålig på att ta hand om det! Och så himla rädd själv för att bli sjuk.

Så nu sitter jag här vid köksbordet, Michael har just lagt sig hos sötskrutten. Oscar sover i sin korg…
Ja, det var min fredagsnatt...

Inga kommentarer: