lördag, december 14, 2013

Julfest, afternoon tea och kalas

Igår var det ju julfest! Vi drack lite bubbel och glögg på kontoret sittandes i Åsornas mysigt inredda rum. Det var trevligt! Sen gick vi till Rådhuskällaren som hade en jättebra buffé. Alla sillar jag smakade var hur goda som helst! Det är jag inte van vid, de brukar alltid smaka lite fiskigt, hehe. Men dessa var sååå goda. Vi hade väldigt trevligt och åt massor!

Idag var jag uppe kl 06 och pillade med foton för en eventuell almanacka inför nästa år. Tyvärr har jag så dåliga bilder detta året så det är svårt att få ihop något. Måste sluta fota med bara mobilen. Det är sån skillnad på bilderna som är tagna med riktig kamera och mobilen…

Strax efter 08 åkte vi iväg till lägenheten och jag drog bort sista tejpbitarna och sopade golven lite. Michael hämtade Oscar och Utter (som vi skulle passa). Sen släppte jag av Michael och hundarna hemma och körde till mamma för att hämta Elliott. Stannade en stund och pratade och Elliott ville se fem myror ett tag till :-). Sen skyndade vi iväg hem och jag iväg igen för att hitta lite smågrejor till lägenheten. Åkte dit och dammsög och fixade lite, sen var det dags för afternoon tea på Te och Kaka med Catta. Mycket trevligt och gott! Sista dealen nu… hehe
Dagens afternoon tea
Catta hängde med och kollade på min lägenhet och sen åkte vi hem och hämtade Elliott och Utter. Lämnade Utter till sin husse, körde Catta till sin mamma och sen åkte Elliott och jag vidare på kalas hos Tor. Det var himla trevligt och vi fick jättegod mat! Först var det sushi och sen nudelsoppa. Och så efterrätter, glasstårta (jordgubb, vit choklad och maräng), blodapelsinmousse (aldrig ätit förut, så himla gott) och kladdkaka. Mums mums. Sen spelade vi spel och hade det bra. Elliott trivdes som fisken i vattnet bland alla fina "barnen"(som inte är så små längre) :-)

Inga kommentarer: