söndag, december 08, 2013

Här var det målat och hyresfakturerat

Idag var vi uppe med tuppen. Den lille mannen sover inte länge på morgnarna längre. Ett tag sov han nästan till 07. Nu är han uppe före 06 varenda dag oavsett när han lägger sig :-).
Jag satte mig och tittade på bokföringen för kollektivet. Det verkade inte så väldigt komplicerat. Kändes nästan lite kul, hehe.

Klockan 10 skulle Elliott på dansen och Michael körde honom dit, på vägen släppte han av mig vid lägenheten. Jag gick upp och fixade. Slipade det som var spacklat och så målade jag. Elliott var på kalas 12-14, Michael kom upp och hjälpte till en stund, han satte maskeringstejp där jag inte hunnit än. Jag hann måla köket, hela vardagsrummet och halva hallen (resten av hallen bryr jag mig inte om för där kommer ändå att vara kläder och spegel och sånt). Det var bra jobbat tyckte jag för jag var klar kl 14. Michael hämtade Elliott på kalaset medan jag gjorde rent penslar osv och drog bort lite maskeringstejp. Såg absolut bättre ut efter att jag målat. Känns som ett klokt beslut. Jag trivs riktigt bra där i lägenheten. Den känns hemtrevlig och varm! I huset är det så kallt så kallt, alla golv iskalla och jag fryser nästan jämt.

Vi åt lite lunch och sen följde Michael och  Elliott med till lägenheten. De målade lite i Elliotts rum medan jag träffade kassören för föreningen för att lära mig att göra hyresfakturor till alla i huset. Lite omständligt system men det gick bra. Tog nästan 2 timmar… Michael och Elliott åkte hem efter en timme, då var färgen slut, det var bara lite kvar. Så vi får köpa ny färg imorgon. Har Elliotts rum och sovrummet kvar. Struntar i taken. De ser helt OK ut.

Funderar på en tapet på ena väggen i Elliotts rum. Jag har kollat efter tapeter med Angry birds. Det finns några men de är inte så fina. Vi ska leta vidare. Elliott får välja om han vill ha en färg eller om han vill ha någon rolig tapet.

När jag var klar med bokföringstjohejsanet så gick jag hem. Usch vilket ruggigt väder. Regnigt och blåsigt, men inte alls lika kallt som igår. Hemma plockade vi fram lite ostar och mumsade i oss. Kollade på Dumma mej 2 (för jag vet inte vilken gång i rad, men den är rolig så det gör mig inget :-)).
Elliott hade haft jättekul på både dansen och kalaset idag. Han är en sån sötnos. Världens bästa!
Elliott framför granen
Oscar är helt tokig vad gäller mat just nu. Besattheten är värre än någonsin. Hans nos är överallt. Han kan inte slappna av en sekund om det finns någonting ätbart. I fredags käkade han upp Elliotts chokladgodisar (med staniolfolie runt varje). De låg långt in på köksbänken så han måste verkligen ha kämpat för att få tag på dem… Det mesta av foliet låg på golvet men han måste ha fått i sig en hel del. Och han var inte så bra i magen där ett tag… Det var mjölkchoklad så ingen fara. Men han är verkligen hopplös! Han brukar även rota igenom papperskorgen på toaletten, så halva innehållet ligger på golvet.
Och häromdagen på kontoret så stod han och åt papper… Jag hade satt lite papper under ena bordsbenet för att bordet inte skulle gunga (ojämnt långa ben) och det var det pappret han drog isönder och åt upp…
Trött Hund efter en lång dags sökande efter något ätbart...

Inga kommentarer: