fredag, november 22, 2013

Veckan

Oj som denna vecka har flugit iväg, det har varit en intensiv vecka. Inte minst jobbmässigt.

På måndagen åkte vi iväg till dagis och jobb och det var fullt upp hela dagen då vår VD var på kontoret och vi satt med koncernens resultat. Vi åt lunch på Zinzino och det var gott! Mina föräldrar hämtade Elliott på dagis så Michael och jag kunde jobba så länge det behövdes. Vi var klara strax före 18 och åkte hem till mina föräldrar. Vi bjöds på supermumsiga räkgrytan. Vi hade en jättetrevlig kväll och pratade och kollade på TV. Åkte hem när det var dags för Elliott att nanna.

På tisdagen vaknade jag trött och seg. Jobbade på och cyklade iväg på träning på lunchen. Det gick bra fast jag kände mig helt omotiverad. Men han är bra han som är min personlige tränare nu i en månad. Han peppar och gör roliga övningar.
Julpyntat på stan
Sen cyklade jag tillbaka till jobbet och jobbade på. Michael hämtade Elliott. När jag kom hem så åt vi middag och hade en lugn kväll.

På onsdagen var jag trött när jag vaknade, men piggnade till under dagen. Försökte få klart allt inför revisionen av vårt danska bolag.  Hann nästan. Sen var det körsång och det var skoj. Skyndade hem och Elliott var fortfarande uppe så jag kunde ta över nattningen vilket var mysigt! Hans kompis Alex följde med hem efter dagis. De hade lekt jättebra och Michael hade lagat middag till dem. Alex mamma skrev sen att det var den godaste potatis han någonsin ätit. Hehe. Och det var en färdig potatisgratäng :-D.

På torsdagen var jag piggare och fixade det sista till revisorerna så snabbt jag kunde, de kom redan 08.30. Jag försökte boka klart oktober och rensade bland alla mina högar som blivit större och större. Fick undan väldigt mycket så det kändes ju bra. Ändå får man aldrig gjort tillräckligt. Men men. Man får vara nöjd ändå. På lunchen var vi på Akropolis med de danska revisorerna. Sen var jag hos doktorn på 20:e för att utvärdera om träningen verkar göra nytta typ. Och kvart över fem gick Åsa C och jag iväg på medicinska yogan. Den är så välbehövlig! Både att den mjukar upp rygg och kropp plus att det ger en riktig avslappning. Somnade nästan… Efteråt åkte jag hem till Lina och hennes nya lägenhet. Det var himla trevligt och hon bjöd på mackor med julskinka, ost och marmelad och så drack vi te. Elliott sov när jag kom hem.

Och idag är det redan fredag! Vi hade slutrevision för Danmark och det gick jättebra, de var så nöjda så och tycker att vi är trevliga och lätta att arbeta med. Vi tycker om dem också :-). Och jag är så glad att jobba på ett jobb där alla är så duktiga och bokar så rätt!
På lunchen var vi på Scandic och de hade buffé med både ostar och tårtor till efterrätt. Mums mums!
Trevligt med revision :-D. Åtminstone danska revisionen. Hur det blir med revisionen av de andra bolagen får vi se nästa vecka då det ska vara klart. Man kan säga att jag har en hel del att göra mån-onsd. Men nu ska vi ha fredagsmys och helg :-)
Film och godsaker


Inga kommentarer: