måndag, november 11, 2013

En helg som gick väldigt snabbt

I torsdags var jag snörvlig, bihåle-ontig och trött, men bättre än dagen innan. Jag jobbade på och hade telefonmöte vid 16 och kom inte från jobbet förrän strax efter fem. Åkte hem och vi åt Caesarsallad och Elliott och jag kollade på TV och löste korsord. Jag nattade sötnosen och jag var så trött. Hade egentligen tänkt jobba mer på kvällen men jag orkade inte. Istället kollade Michael och jag på Vampire Diaries. Sen var det dags att nanna.

På fredagen gick det bra på jobbet! Jag fick gjort en hel del och klutade ut lite krångel. Så det kändes fint! På lunchen gick Michael och jag till Akropolis och åt. Det var gott och är billigare än de flesta andra lunchställen häromkring. Dessutom är det tyst, lugnt och skönt att sitta där. Det blir nog fler gånger vi går dit.

Efter jobbet skyndade jag iväg mot kollektivhuset för möte med kassören. Han har avsagt sig sitt uppdrag i mitten på december och undrar om jag vill ta över. Så jag åkte dit och kollade på det hela. Det känns som att de kan behöva en hjälpande hand :-D. Så jag sa ja… och i så fall är det tills i mars, så får jag känna efter om jag hinner med det eller inte. Han jag var hos bor i lägenheten som Michael ska flytta till och den var riktigt trevlig! Nästan så jag ångrar mitt val… Michael kommer att få en så fin uteplats i loftgången, det har inte min lägenhet. Men i övrigt ska lägenheterna vara likadana. Så då bör ju min vara bra också. Jag tyckte det var riktigt mysigt och lagom stort nu när jag såg den igen. Jag fick gå ner och hälsa på lite andra personer i kollektivet också, de skulle äta middag (gemensamt) och jag kunde få äta också om jag ville, men jag ville hem till Elliott och ha fredagsmys, så jag tackade nej :-).

Väl hemma gosade jag ner mig i soffan med lillskrutten och vi åt ostar och jättegoda minisalamisar som jag köpt på Lidl. De får jag köpa fler gånger! Vi hade mysig fredagskväll med filmen "På andra sidan häcken". Sen nattade jag en sprallig Elliott. Innan vi la oss så tittade Michael och jag på Greys.

Igår var det lördag och den dagen flög iväg! Vi åt frukost och sen var det dags för Elliott att gå på kalas på Busfabriken. Vi åkte dit och Elliott och Michael gick in. Jag åkte till Toys 'r us och till Jägersro Center. När jag var klar (och hade köpt en jacka… det var inte min plan) så var kalaset nästan slut. Jag köpte liten fika och sen åkte vi hem. Hemma plockade jag i ordning och tvättade lite, sen jobbade jag och tiden flög iväg. Elliott väntade och längtade efter att mina föräldrar skulle hämta honom. Han skulle sova där på natten och en minut i fyra stod han påklädd i hallen, med skor och allt :-D. Mina föräldrar är alltid punktliga så han blev inte besviken och glad i hågen satte han sig i bilen utan att knappt säga hejdå till oss, hehe. Så himla mysigt att han tycker så mycket om att vara hos dem! Oscar fick också följa med dem och de skulle båda sova över där.

Jag jobbade lite till innan jag duschade och gjorde mig i ordning för kvällens party hos Åsa.
Vi hämtade Becka och Ingrid på vägen och fastnade bakom Kristallnattsdemonstrationståget.
Hos Åsa blev vi välkomnade med gott bubbel och chips. De hade jättefint och fått nya fönster och dörrar som var himla snygga. Vi bjöds på fantastiska godsaker till förrätt och middag. Menyn kan ni se här. Vi hade en mycket trevlig kväll och tiden flög iväg!

På söndagen var det dags för visning igen. Michael och jag sov tills kl 09 vilket är rekordlänge. Elliott ringde Michael och sa grattis på fars dag :-). Sött! Vi städade undan och fixade lite och sen åkte jag till mina föräldrar och hämtade Elliott och mamma. Vi åkte till dansen. Elliott älskar dansen och dansade på och var glad hela lektionen. Så gulligt alltså! Efteråt sa han att han hade lite ont i huvudet, men det var inget vi funderade så mycket på. Vi åkte in om Rusta för att köpa en grej, den var slutsåld. Vi körde hem till mina föräldrar och mamma och Elliott hoppade av. Jag själv körde till Burlöv för att köpa grejen som var slutsåld där istället. Michael städade och fejade där hemma. Jag kom tillbaka lagom till att ställa fram blommor och så.

När vi var klara köpte vi mat med oss och åkte hem till mina föräldrar. Pappa fick farsdagpresent och det fick Michael också (av Elliott) och så mumsade vi oss massor av mat. Jag hade köpt surkål och fläskbog (eller vad det heter) och det var himla gott! Vi hade även kamben, potatisgratäng och potatissallad :-D. Mumsfilibabba. Elliott tacklade av lite på kvällen och visade sig ha feber och ont i huvudet. Vi åkte hem tidigt och han la sig att sova redan kl 19 med lite alvedon. Min lille gosepåg! Tycker så synd om honom som blivit sjuk. Han hade varit vaken en timme på natten men det märkte inte jag för jag sov i vardagsrummet eftersom jag hostar hela tiden.

Inga kommentarer: