onsdag, oktober 02, 2013

Redan onsdag

Oj vad veckan har gått fort! I måndags efter jobbet hämtade jag Elliott. Vi gick in om ICA på hemvägen och Elliott verkade hungrig för han var sugen på allt han såg :-). Vi fikade på Wasaknäcke, kvibille ädel och Babybel när vi kom hem. När Michael kom hem så gick Elliott och jag ut på framsidan och rensade ogräs. Michael fixade middag under tiden. Jag rensade tills det blev så mörkt att man inte såg mer. Våra snälla grannar bidrog med en japansk såg så jag kunde såga av en död pinne.
När jag kom in var jag så trött så trött och nattade Elliott och sen mådde jag omotiverat illa halva natten och somnade hur sent som helst och sov som en kratta...

På tisdagen var det fullt upp på jobbet. Michael och jag lunchade på Emporia. Efter jobb åkte jag och hämtade Elliott på dagis. Vi gick och tittade på en lägenhet. Den var OK men inget speciellt så den har jag tackat nej till (hyresrätt).  När vi kom hem fortsatte jag ogräsrensandet på framsidan och kom ganska långt innan det blev mörkt. Jag vattnade och sen åt vi fiskpinnar med potatismos (både Michael och jag hade halvfasta denna dag). La mig hyfsat tidigt och sov som en kratta som vanligt. Trängdes med Elliott och Oscar.

Och idag är det onsdag och jag sov sådär. Varje gång jag vaknar till så surrar det lägenheter och jobb omvartannat i huvudet :-). Jag hade ett möte med banken om lån till lägenhet idag. Tycker det blir lite dyrt att betala nästan 9 000 kr i månaden för en bostadsrätt som jag vet kommer att öka i avgift de närmaste tre åren. Och räntorna ökar säkert också. Synd på en så fin lägenhet! Vi får väl se hur det artar sig. Fick korrekturläsa och kolla bilder på vårt hus igår. Det såg bra ut! Får se hur det går med det också, första visningen på söndag. Efter jobbet hämtade vi sushi och åkte hem till mina föräldrar. Sushi är så himla gott! Vi var visst så hungriga så pappa åkte och köpte ännu en 15 bitars i Limhamn (förutom de 32 bitar vi hämtat och de 15 som mamma köpt). Mums mums!

Elliott och mina föräldrar spelade Olsson och oj vad kul Elliott tyckte det var! Han vann och var så glad så glad :-D

Vi har fått en länk till foton på Elliott (som tagits på förskolan) och de blev jättefina så jag har beställt tre porträtt och två klassfoton. Ser fram emot att få dem. Själv är jag ju så oerhört dålig på att fotografera för tillfället, men det ska jag ta igen någongång har jag tänkt.

När vi kom hem från mina föräldrar så nattade jag Elliott. Vi lekte leken "ställa frågor" och sen somnade han nästan meddetsamma. Jag är glad att han vill nattas med mig mestadels. Det är så himla mysigt! Han är en riktig goseunge. Världens bästa!

Inga kommentarer: