torsdag, augusti 29, 2013

Mjukstart på jobbet

Idag började jag jobba igen, fortfarande liiite förkyld, men det gick bra! Jag kokte en grön ärtsoppa på morgonen som jag tog med till lunch.
Jobbade med radiopengar tills klockan var halv två och sen åkte Åsa, Josefin och jag och shoppade inför morgondagens kräftskiva. Michael och Oscar hängde med till Emporia och gick hem därifrån.

Vi fick tag på det mesta men inte dryckesbackar, kräftor eller kräfthattar. Josefin åkte hem och jag och Åsa åkte till Lidl och sen till jobbet och lämnade av grejorna. Åsa åkte hem och jag åkte till Coop och där hittade jag både dricka och hattar och några kräftor. Sen körde jag in om Lidl och Ica på hemvägen och köpte resten av kräftpaketen. Hämtade med mig pizza hem.

När jag kom hem spelade Elliott volleyboll på Wii och han slog sitt eget rekord och blev hur glad som helst. Vi åt pizza och sen gick jag och lagade två pajer till morgondagens kräftskiva.
Nygjorda pajer. Aldrig testat recepten förut så får hoppas att de är goda!
Efteråt gjorde jag iordning ett häfte med snapsvisor (Michael hjälpte till medan jag nattade sötnosen) fixade klart efter nattning och nu är klockan långt över läggdags!

Hoppas det inte regnar imorgon och att kräftskivan blir kul!

Igår var jag ledig och Elliott var hos mina föräldrar efter förskolan. Själv kollade jag två filmer, en tokig amerikansk film som hette "Clueless" och det var med Paul Rudd - en klar favorit.
Sen såg jag första "Irene Huss" filmen. Jättebra den med. Så skönt att bara få ta det lugnt när man känner sig hängig och småförkyld. Jag passade på att jobba lite samtidigt som jag tittade på första filmen. Men sen blev jag irriterad på mig själv och ställde ut datorn i köket så jag skulle låta bli.
På lunchen var jag med Michael på Emporia och åt världens segaste och torraste lövbiff, men det var trevligt ändå :-)

När Michael jobbat klart så åkte vi hem till mina föräldrar och där bjöds vi på fisksoppa som var sjukt god! Jag tappade förresten smaken häromdagen, en hel dag kände jag inte någon smak what so ever och ingen lukt heller. Det är så himla tråkigt! Ovanligt nog varade det bara en dag och igår när jag bjöds på fisksoppa hade jag i stort sett hela smaksinnet tillbaka. Vi fick bröd och cremefraiche med vitlök att ha till soppan. Mums! Vi hade en mycket trevlig kväll och satt tom ute då det var varmt och skönt och ingen blåst alls.

När vi kom hem så nattade jag Elliott och han läser hela godnattsagan för mig och har nu också lärt sig att pausa när det är punkter. Annars har han läst på så man inte hunnit med nästan :-D. Så det behövdes lite pauser på rätt ställen. Han pratade och snurrade men somnade hyfsat snabbt. Michael och jag satte oss och tittade på "Broadchurch". Vi fick se två avsnitt i rad då de skulle sluta visas gratis idag. Så det blev en lite väl sen kväll även igår. Men det var det värt!

Inga kommentarer: