måndag, augusti 19, 2013

Göteborg

I lördags förmiddag åkte jag och mamma till Göteborg. Jag körde och resan gick fint, väldigt bra bilväder. Vi checkade in på hotellet "Best Western" där vi skulle bo över natten och sen åkte vi hem till moster Berit. Hon hade en Väldigt fin blommande balkong och jag satte mig och solade en liten stund. Vi tittade på travet och sen åkte vi in till stan och la in lite grejor in på hotellrummet efter att ha hittat en dyr parkeringsplats :-). Vi gick in i stan och åt på "The Dubliners". Jag beställde kalvfilé med chilibearnaise, pommes och grillade grönsaker. Mycket gott!!! Soligt och fint väder var det också.
Vi gick till Ullevi för kvällens konsert. Det var inte lätt att hitta rätt ingång och vi gick både fram och tillbaka innan vi kom rätt. 

The Wall började med musik & fyrverkeri och det var snyggt! Ljudet var väldigt bra och kom från alla håll och kanter! Det byggdes upp en mur efterhand och film visades hela tiden.

Trots allt detta så blev det av ngn anledning ändå lite oengagerande emellanåt. Jag som kan musiken och texten till the Wall utantill fick inga som helst överraskningar. Och jag hade nog lite för höga förväntningar... Det var absolut en jättebra show och de flesta låtar är otroligt bra. Dock något för många och långa gitarrsolon. Vi hade ståplatser och jag borde ha vetat att jag inte skulle orka stå i tre timmar, inte utan att få ont i fötterna och ryggen i alla fall. Hade jag haft sittplats hade det nog varit en bättre musikupplevelse också misstänker jag.
Mycket pampigt med den enorma mur som filmen visades på
Hur som helst så är jag är väldigt glad att jag har sett showen (sista gången han framför den sägs det) och att Roger Waters sjöng så himla bra! Och det var bra budskap (anti-krig) och speciella bilder/film som projicerades på muren.

När konserten var slut så följde Berit med oss mot hotellet. Så att vi säkert kom rätt :-). Och sen skulle hon åka spårvagn hem. Mamma och jag gick upp på hotellrummet. Det var väldigt sköna sängar så jag sov gott hela natten.
Sängarna på hotellet
På morgonen åt vi en jättebra hotellfrukost! Den var precis lagom stor och hade äggröra, bacon och prinskorv. Mums! Sen körde vi till Ullared. Tjo! Det fanns det hur mycket saker som helst att titta på och vi gick och gick och fikade och gick igen och jag köpte massor av lego och en resväska och annat kul. Älskar Ullared! Önskar att jag bodde lite närmre alltså, hehe. När vi inte orkade gå mer så betalade vi och åkte hemåt. På vägen hem stannade vi till vid en laxaffär/restaurang och där gick vi in för lite middag och vi delade på två mumsiga laxbakelser. 
laxmousse och laxbakelse!
 När vi kom ut från laxstället så ösregnade det och precis när vi skulle börja köra så dök en fin regnbåge upp.
Tjusigt
Vi lyssnade på sommarpratare och resan hem gick väldigt fort!
Det var en glad liten Elliott som fick lego, boll och sagobok i present. Vi gick och nannade och vi läste väldigt bra sagor i Nalle Puhs sagobok (som han just fått). 

Inga kommentarer: