måndag, juli 15, 2013

EFIT

kl 07 - Oscar har kommit in och lagt sig längst ner vid fötterna. Dags att stiga upp!
Kl 08 - På väg till jobbet! Stannar till och tar ett foto. Oscar undrar vad jag håller på med :-)

Kl 09 - Bockar av lite i checklistan, ska vara färdigbokat idag... får se hur det går med det

Kl 10 - Gör mig en kopp te....
Kl 11 - Vet inte om högarna blivit mindre precis, ändå jobbar jag undan massor med papper hela tiden... 
Kl 12 - lunch med Michael, det blev Noodle market idag :-) 
Kl 13 - Finaste vovven fick vara hos mig på eftermiddagen.
Han somnade sött .
Kl 14 - Oj oj, hur ska jag hinna med allt idag?
Kl 15 - Finns det nåt gott i godislådan? Om inte så är det mitt eget fel eftersom jag ansvarar för den... hehe. Ett japp fick det bli

Kl 16 - Kopierar och sorterar lite
Kl 17 - En viss hund tycker det är dags att gå hem, eller att i alla fall få mat (det fick han, jag hade med)
Kl 18 - Dags för vovvepromenad, så kunde städfirman dammsuga mitt rum under tiden

Kl 19 - Fascinerades över att de inte dammsugat under hyllan i mitt rum denna veckan heller...  När jag var städerska så var jag noggrann och gjorde ett himla bra jobb alltså. Det skulle INTE ha sett ut såhär om jag hade städat...
Kl 20 - cyklar hemåt. Känns som att jag fick undan väldigt mycket idag på jobbet! Så himla bra alltså! När jag kom hem hade Michael sparat mat till mig. Jättegoda hemmagjorda hamburgare. Perfekt!
Kl 21 - Dags att natta Elliott, först ville han att jag skulle beundra hans "torn". Han pysslade med det i säkert en timme kvällen innan och var mycket nöjd med resultatet! :-D. (Tornet är alltså alla saker i en stor hög på hela skrivbordet... men det är viktigt var och hur de ligger, de är inte slumpmässigt ditlagda... hehe)

Kl 22 - Nattningen klar, Elliott läste en hel bok för mig (han och Michael hade lånat den på bibblan idag) och sen pratade vi och han ville att vi skulle leka sagan som vi brukar. Det är en meditation som jag brukar göra men som jag och Elliott utvecklat till en saga där han får bestämma mycket vad som händer. Jättekul tycker jag!  Jag sätter mig framför TVn som visar "Pluras kök - i spanien" och så laddar jag upp dagens EFIT bilder. 


2 kommentarer:

mossfolk sa...

Men vad söt han är i sin cykelkärra! Det är ju egentligen en himla bra idé.. undrar vad Cosmos skulle tycka om att åka i en sådan...

Allt det där jobbandet är jag inte ett dugg avundsjuk på. Känns extra bra att ha semester när man läser det ;)

Kattalena sa...

Hihi, ja, det är han! Det är en superbra grej den här cykeln alltså! Han får ju inte lov att springa bredvid, så det blir helt perfekt. Tror nog att Cosmos skulle kunna åka i en sån också, men kanske behövs lite invänjning :-.)

Nä, men nu börjar det nog lätta lite på jobbfronten hoppas jag och nästa vecka har jag semester!