onsdag, juni 12, 2013

jobberi jobbera, kiropraktor och studentfest

Måndag: 
Cyklade till jobbet med lådcykeln och det gick superbra. Tog 30 min ganska exakt. Jobbade på hela dagen, massor att göra. Just nu är det verkligen hur mycket som helst. Cyklade hem så jag var hemma vid 18-tiden. Fick jobbig spänningshuvudvärk på kvällen och natten. Säkert för att jag inte är van att cykla och spänner armarna och nacken. Ont i höften har jag också, eller i muskeln vid höftbenet. Det är mycket irriterande. Ringde vårdcentralen på morgonen men de sa att jag skulle gå till en sjukgymnast. Så jag ringde och bokade tid tills på onsdag. Vi åt pizza på kvällen och sen nattade jag sötnosen.

Tisdag: 
Michael åkte till Stockholm. Jag jobbade och på lunchen gick jag till en kiropraktor (för käkmusklerna, ryggen och höften). Han sa att han ska kunna hjälpa mig med det mesta och så knakade han loss lite kotor och det kändes bra. Efteråt åkte jag tillbaka till kontoret och jobbade. Försökte röja undan bland alla högarna. Hämtade Elliott på förskolan och vi gick hem och lagade köttbullar som vi åt i pitabröd med gurka, sallad, paprika, fetaost och lite yoghurtsås. Vi såg Rammsteinkonsert och sen lite Madagaskar. Vi gick ut en kvällsrunda med Oscar och så fick Elliott leka en stund i Afrikaparken. Sen nannade vi.




Onsdag: 
Jobbade halvdag för jag hade lovat att hämta Annika på Sturup och skjutsa henne till Trelleborg. Oscar och jag gick en promenad i Trelleborg medan Annika var på Mandala. Efteråt skjutsade jag henne till Sturup. Sen hämtade jag Elliott på förskolan. Vi gick hem och gjorde oss i ordning för att gå till Jonas studentfest. Vi cyklade in till Limhamn där festen skulle vara. Vi var lite sena och kedjan hoppade av på vägen... hehe. Vi var sena men hade sån tur att Jonas precis då anlände åkandes på motorcykel (Jörgen körde), såg ganska coolt ut! :-). De hade fest i lokal och jättefint ordnat och pyntat.
Först fick vi tilltugg och satt vid cafébord en våning upp i festlokalen och sen bjöd de på smörgåstårta och efter det tårta och kakor.
Den goda och fina tårtan! Det är jag som tagit bilden :-)
Det blev lite senare än vi tänkt oss men det tog bara ca en kvart att cykla hem vilket ju var helt OK!

Oscar blev jätteglad när vi kom hem och vi gick ut en runda med honom. Han var busig och lekig så vi gick lite längre än planerat eftersom han var så piggelin. Sen gick vi och la oss, Elliott och jag.
Michael kommer hem sent i natt någon gång.

Idag hade jag så ont i höften att jag emellanåt knappt kunnat gå. Imorgon ska jag till sjukgymnasten som rekommenderades av vårdcentralen. Får se vad de säger. Har tagit dubbla värktabletter nu, har ont i huvudet efter cykelturen. Ska justera om sadeln så den blir lite lägre och hoppas att det hjälper. 

Imorgon är det torsdag och jag måste jobba effektivt som sjutton så jag får gjort allt innan min enveckas semester. På kvällen ska vi fira Ale som också tar studenten. Trevligt!
På fredag ska jag åka till Göteborg på kurs och vara borta ända till söndag kväll. Usch så länge. Kommer att sakna Elliott så himla mycket!!! Men hoppas på en bra kurs och har ju Annika som trevligt sällskap.

Inga kommentarer: