onsdag, april 17, 2013

Grillat och streptokocker

I natt hade jag himla ont i halsen och sov dåligt, så i morse bestämde jag mig för att ringa vårdcentralen. Fick tid hos läkare där strax före lunch. De konstaterade att jag har streptokocker, så jag fick penicillin och hoppas innerligt att det snart tar bort det halsonda. Michael jobbade hemifrån och vi passade på att luncha i Limhamn efter mitt besök på VC. 

Jag åkte tillbaka till jobbet och jobbade till strax före 18. Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan och jag åkte dit när jag jobbat klart. Michael var redan där. De hade satt igång grillen och det luktade så himla gott och somrigt! Vi bjöds på grillad karrée & cabanossikorv med ris, grillsås, tzatsiki och sallad. Supermumsigt! Studsmattan i trädgården hade kommit fram där också!  Jag klippte pappas hår medan mamma och Elliott invigde ett nytt Monopolspel :-). Jag hade så ont i halsen att det var jobbigt att prata.  Tokigt! 

Nu har jag tagit kåvepenintablett nr 2 och ibumetin och hoppas kunna sova och vakna friskare imorgon :-). Har massor att göra på jobbet. 
Skönt i alla fall att jag jobbar 75% i en månad. Det är bara 30 timmar i veckan. Tjo! 


3 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Åhh,det hørtes så godt ut med grillmat.Her er det regn og kuling:( men da forsvinner jo snøen :)
Håper medisinen virker fort,slitsomt å ha vondt i halsen. God bedring :)

Anne Grethe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kattalena sa...

ja, det var väldigt gott och somrigt!

Kuling låter inte så skönt, det blir så kallt när det blåser. Här blåser nästan alltid, hehe.
Hoppas snön smälter bort hos er och att våren kommer med stormsteg!

Tack så mycket! Jag håller tummarna!!! :-)