måndag, januari 28, 2013

Hemmamys

Idag är Elliott, Oscar och jag hemma. Dagis är stängt. Så himla skönt att bara vara hemma och göra ingenting! Vi har tagit lång sovmorgon, bakat scones till frukost, lagt pussel, löst suduko på iPaden och så har jag tonat håret. Vi tänker ha en helt lugn dag idag. Kanske på sin höjd en promenad med Oscar.
Och nu tittar vi på Tom o Jerry. Jag tror jag ska försöka ta minst en ledig dag i månaden och vara hemma med sötnosen och ta dagen som den kommer. Det skulle vara kanon!

Och jag har ju inte berättat att jag fått en värmemadrass av mamma. Den är så himla mysig! Igår kväll var jag jättefrusen när jag la mig. Så satte jag den på mellanvärme och gud så skönt! Blev lagom varm och frös inte alls om fötterna längre. Sen stänger den av sig efter en timme eller vad man väljer att ställa in den på.

Inga kommentarer: