lördag, januari 05, 2013

EFIT

Ett foto (eller fler) i timmen. Äntligen kom jag ihåg det!

Klockan 09

Kl 9 - Godmorgon! Vi har just vaknat. Inte ofta vi får sova så länge!

Klockan 10

Stiger upp och gör oss iordning

Klockan 11

Frukosten är framdukad
Vispat ihop makron-smet som nu blivit klar för utspritsning. Fixar det innan jag sätter mig vid frukostbordet.

Klockan 12

Dags att klippa Oscars klor. Han sitter snällt och väntar

Klockan 13

Makronerna är gräddade
Förbereder fyllningen, ska bli rumstempererad

Klockan 14

Makronerna fyllda och klara att ätas. Mycket goda! Kommer jag att baka fler gånger! 
Under tiden funderar Michael över hur hyllorna ska sättas upp.
Och lillskutten leker med Angrybirdsspelet på sitt rum

Klockan 14.30

Spelar tärning. Jag fick Yatzy i första slaget, Då blev min lille motspelare oerhört besviken!
Oscar undrar varför lillskrutten låter så mycket.

Klockan 15

Oscar vill gå ut en sväng
Lampan fungerar inte, jag upptäcker varför... tokigt! Visste inte att en kontakt kunde gå av så här??? 

Klockan 16

Jag sitter i soffan, Oscar vill också sitta här! Det finns ingen plats... han vill verkligen upp ändå.
Lyckades tränga in sig mellan soffkanten och mig ändå... hehe. Finns det hjärterum så...

Klockan 17

Middagen är klar, nudlar med kyckling, citrongräs och cocosmjölk. En av våra favoriträtter.
Tillbehör till maten (rostad lök, jordnötter och koriander)

Klockan 18

Någon spexar till det i soffan :-)
Vi tittar på 30° i februari, den var ju riktigt kul ju.

Klockan 19
Klorna blev lite vassa efter klippningen, Michael filar dem mjuka.

Klockan 20

Lite snacks till AFV

Klockan 21

Planen var att ta ner alla kulor och slänga ut granen idag. Elliott ville ha den kvar så vi gör det imorgon istället :-)
Nu är det dags för nattning och promenad med Oscar. Jag nattade en trött sötskrutt.

Klockan 22

Oscar har lagt sig i soffan med Elliotts marsvin.  Tokvovven. Snart dags för oss att nanna efter en skön hemmadag.

Inga kommentarer: