söndag, december 02, 2012

torsd-lörd

Natten till torsdagen hade Elliott feber och var förkyld, så Michael stannade hemma med honom. Själv gick jag och jobbade. På eftermiddagen lämnade Michael Elliott hos mina föräldrar, så kunde han också jobba lite och Elliott var nöjd, han hade själv bett om att få åka dit :-)
Jag körde dit strax efter 17 och Michael kom dit bara en stund senare också. Jag hade köpt en gettopp i ostaffären, mamma hade en himla massa andra gotter så vi dukade fram allt och det var så sjukt gott alltihop!!!
Lite av det goda, mums filibabba! 
Elliott hade varit helt OK, men när vi var där så var han lite glansig i ögonen och verkade lite trött. Vi körde hem vid halvåttatiden. Elliott sov bra på natten.

Fredag: 
På fredagen verkade Elliott bra igen så han fick gå till förskolan. Michael och jag jobbade. På lunchen gick vi till Miss Asia med revisorerna (3 av dem). Det var gott som vanligt. Och man äter sig lite för mätt. Sen jobbade vi på. Jag hann inte riktigt med vad jag hade tänkt. Jag var sist kvar och då var klockan bara 16 så jag fick köra hem revisorerna samtidigt, hehe. De hade nog gärna stannat längre.
Michael o Elliott kom och hämtade mig och vi körde till min bror Peter och firade hans födelsedag.

Där blev vi bjudna på en jättegod lammgryta och sen spelade vi rundpingis! Det var jättekul, men oj vad trött man blev! Har visst inte så bra kondis :-). Vi fick kladdkaka med massa goda bär, maränger, kaffe och te till efterrätt. Himla trevligt! Elliott var med Malva i stort sett hela kvällen :-D. De spelade på iPaden mm.
Elliott och Malva
Oscar (som fick följa med) verkar gilla fårskinnet.
Elliott kändes lite varm innan vi skulle åka hem och när vi kom hem hade han 38.6 grader. Han sov ända tills kl 08, men då hade han å andra sidan varit uppe kl 04 och haft svårt att somna igen. Så det kanske inte var så konstigt.

Lördag:
Vi tog det lugnt på morgonen, Elliott öppnade sin lucka i lego-kalendern (som han fått av mamma). Han tycker att det är så spännande att öppna och se vad där är :-D. Jag gick morgonrunda med Oscar. Sen handlade jag frukost på ICA.

Jag åkte till Emporia och fixade ett nytt SIMkort till min telefon, så att jag kan ringa igen. Glömde min pinkod och råkade starta om telefonen igår och kunde inte komma in igen. Så jag har varit utan telefon ett helt dygn. Det var väldigt juligt på Emporia. En massa tomtenissar eller nåt som gick runt och sjöng sånger, diverse juldekorationen. Tomteverkstad för barn i ett jättestort rum mm. mm.

Fin julgran på Emporia
Ett konstverk utanför Emporia
 Efter Emporia åkte jag till IKEA, Jysk och Rusta för att hitta en ny vardagsrumsmatta. Vill inte betala så jättemycket (för de blir så fort förstörda) så jag hittade ingen... När jag kom hem (efter ca 2 timmar) så var jag så trött så trött... Elliott och Michael låg och slappade i sängen. Elliott var också trött och lite hängig. Jag tänkte ta fram julgardiner och ljusstakar men det kändes som världens jätteprojekt... Jag lyckades dock få fram en del och sen lagade jag middag. Tagliatelle med ost- och baconsås + tomatsås. Det var mumsigt!

Sen låg jag och slappade i soffan med Elliott och Oscar. Vi tittade på Smurfarna... jag somnade nästan. Sen kollade jag lite all-inclusive resor. Är väldigt sugen på en sådan till sommaren. Får väl se om vi hittar något som inte kostar multum och som verkar trevligt! Elliott fick feber igen och ont i magen.

Jag gick ut en långrunda med Oscar. Det var så himla fint ute! Jag älskar att bo så nära vattnet så man får se så mycket himmel när man är ute och går!

Kan inte låta bli att fotografera när det är så fin himmel...


Plöstligt var det kväll och vi dippade lite morots- och gurkstavar, plus att vi åt lite chips och ostbågar.
Jag nattade sötnosen. Han snarkade och lät, snorig som han var. Sen tog jag tag i att sätta upp alla paketen i hans julklappskalender. Så nu är alla klappar uppe (en dag försent) utom själva julaftonsklappen. Den ska vi fundera lite extra på vad den ska innehålla. Allt annat är bara smågrejor. Inte lätt att lyckas hitta 24 paket inte.

Elliotts julklappskalender
Sen blev det ett avsnitt av Grey´s innan vi la oss för att sova.

Inga kommentarer: