onsdag, november 07, 2012

Våra rör...

Vi har ett par snubbar här och checkar våra rör. Oj oj, det är hur mycket sten i rören som helst (urinsten). Stora sjok som de spränger sönder. Jag har fått se det, de har nämligen en kamera de kör ner och kollar med. Ett sjok var så stort att de fick ta en kofot och slå sönder det med! Kan aldrig någonsin ha blivit underhållet inte. Och så är det viss lite bakfall i rören, så vattnet står och då blir det lätt igensatt.
Men det var tur att jag kallade hit dem. Vi har ju haft stopp i ena toan, typ att man spolar två gånger sen går det inte mer. Och hade vi väntat ett tag till hade det stoppet satt stopp i hela systemet. 
Jag säger då det! 

I måndags så var pappa här och spelade flöjt med mig. Det var jättelängesen och vi var inte alls så ringrostiga som man skulle trott, det gick riktigt bra! Roligt! 

Annars har det nog inte hänt så mycket... Jo, det var himla kul att hämta Elliott på förskolan igår. Ena fröken var helt lyrisk över Elliott, hon sa att han kan vartenda land! Och en massa huvudstäder också. Hon sa de ena landet efter det andra som han fick peka ut på en karta som satt på väggen. "Han är så duktig", sa hon säkert hundra gånger :-D. Hon är inte hans vanliga fröken utan är bara på hans avdelning ibland. Hon sa att när hon kommer dit så pratar alltid Elliott med henne och det tycker hon är kul :-). Gulle! Jag såg riktigt hur stolt han var när han visade henne de olika länderna på kartan. 
Jag visste inte att han kunde så många länder, hehe.

Snart ska vi åka hem till mina föräldrar som har hämtat Elliott idag. Vi ska hämta med lite indiskt på vägen, nice! :-)

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Så himla roligt att arbeta med ett barn som är så intresserat. Duktiga Elliott! Jag förstår att pedagogerna är lyriska :)

Tur också med rören, även om det låter som om det kan bli en rätt dyr historia...

Kattalena sa...

Ja, han är nog lite speciell Elliott som är intresserad av att lära sig så himla mycket :-)

Ja, vilken tur! Totalstopp hade inte varit roligt... och mmm dyrt... 4 000 kr.