måndag, oktober 22, 2012

Ledig måndag


Fredag: Efter jobbet åkte vi hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott. När vi kom dit sa Elliott att han ville sova där. Vi stannade kvar och snacksade på chips, fetaost och spenatknyten samt färska räkor. Jag hade inte någon smak, tråkigt nog... men det var gott ändå :-D. När vi skulle åka hem så ville Elliott sova över. Och det fick han. Men när vi kom hem hade han ångrat sig, så mina föräldrar kom och lämnade honom. Han somnade direkt i soffan. Sötnosen!

Lördag: Vi började lördagen med frukost på Systrar och Bröder. Trevligt! Sen gick vi en sväng genom parken.
Far och son
Mor och son
Vi gick in till stan och in på Tiger. Där köpte jag bland annat två sjalar. De är fantastiskt sköna i viscose. Gillar dem verkligen. Sen gick vi in om Lindex och köpte mjukisbyxor och kalsonger till Elliott som växt ur en himla massa kläder.

Kramig son på väg tillbaka till bilen
Sen åkte vi hem om mina föräldrar då jag råkat få med mig mammas betalkort hem. Elliott och jag stannade kvar och fikade på bulle och te medan Michael var ute med Oscar.
På hemvägen gick Elliott och jag in på plantskolan och köpte lite växter och jord. Sen planterade vi dem i en zinkbalja på framsidan. Michael klippte gräset. Jag passade på att rensa lite ogräs bland alla stenar på framsidan. Michael lagade spagetti och köttfärssås som Elliott önskat. Mycket gott!
Vi gick en promenad med Oscar, det hade redan blivit mörkt.
Elliott i mörkret
När vi kom hem igen så åt vi lite chips och dipp och tittade på AFV. Elliott somnade (framför TVn) och Michael och jag tittade på ett avsnitt av CSI. La oss tidigt.

Söndag:
Michael och Elliott var på Knytte på förmiddagen. Själv skulle jag jobba men kunde inte koppla upp mig mot jobbdatorn. Istället pratade jag med Helene i telefon samt såg ett avsnitt 90210. När de kom hem så fick jag hjälp att koppla upp mig till datorn så då jobbade jag fram tills det var dags för kalas. Elliott satt bredvid mig och ritade.

Sen körde mina föräldrar, Elliott och jag till Arlöv för att fira Neas födelsedag. Michael följde inte med för han hade feber och ont i bihålorna och gick och la sig. Där missade han något! Det var himla trevligt och vi bjöds på massor av gott att äta!
Nea sov när vi kom men vaknade efter en halvtimme eller så.
Nyvaknad Nea!
Paketöppning, Elliott hjälpte till :-)
Nea verkade nöjd med dockan hon fick av oss. Den har blöja och napp :-)
Gungar i minihammocken
Sötnosar!
d
Där var festligt dekorerat
Elliott klappar händerna efter födelsedagssången
Dags att blåsa ut ljus! Någon har redan tjuvstartat på tårtan :-)
Elliott och Nea lekte massor på slutet. Hur söta som helst! Hade jag nu kunnat lägga in mina filmer så hade jag lagt upp en film när de busade med pappa. De skrattade hur mycket som helst. Men min dator/iPhoto vägrar ta emot filmer. Jag har 100 småfilmer som den vägrar lägga in....

Idag är det måndag och förskolan är stängd. Jag har mysdag med Elliott. Vi var hos läkaren i morse, för att kolla Elliotts halsmandlar. De är jättestora men är precis ett gränsfall. Så vi ska dit igen om tre månader. Helst vill vi ju slippa operation... han kan ju kanske växa ikapp dem. Men det är ju bra om han kan slippa snarka så mycket som han gör, speciellt när han är förkyld.

Efter doktorn gick Michael och Oscar till jobbet. Elliott och jag åkte till Systrar och bröder och åt frukost. Det var mysigt! De var så snälla där, för i veckobuffén har de inga pannkakor och grädde som på helgen, men hon i kassan fixade både varm choklad med vispgrädde och pannkakor till Elliott :-).
Frukost hos Systrar och Bröder.
Vi gick in om mitt jobb på vägen hem. Elliott ville gärna upp och säga hej till Michael.
Sen gick vi till Triangeln och tog tåg och buss hem.


På tåget
Vi hade tänkt hälsa på hans förra dagis. Men när jag ringde dit visade det sig att de var så många sjuka idag och att de skulle ha planering också. Så det var bättre om vi kom en annan dag. Så det ska vi försöka göra. Synd!

 Jag är sååååå trött på att vara förkyld nu. Hostan är bättre idag men jag har fortfarande varken smak eller lukt. Tror aldrig jag varit av med det så länge förut. Ingenting smakar någonting. Sånt slöseri alltså! När jag fått så mycket gott både förra veckan och i helgen... Och det är lite läskigt när man inte känner vad saker smakar tycker jag. Går ju inte att känna om det smakar som det ska eller inte... Och jag snorar konstant. Och blir stentäppt i näsan varannan timme trots att jag tar nässpray :-(. Känner mig väldigt risig och trött men hoppas att det kan bli bättre snart. Det borde det ju. Den har varit helt bakvänd denna förkylning. Nu gör halsen lite ont också. Jag säger då det!

Nu ska Michael försöka få in mina filmer... hoppas han lyckas!

Inga kommentarer: