söndag, februari 05, 2012

Helgen!

Fredag: 
I fredags var Camilla och jag med Elliott på Leos lekland. Fredag var en perfekt dag, det var alldeles lagom lite barn där! Mycket skönt! Elliott åkte rutschkanor och klättrade och sprang. Han ville åka massor med Camilla och hon tycker att det är hur roligt som helst! Så det var kul! Och vi fikade också såklart. Elliott ville ha en klubba.
Det fick han också, god verkade han tycka att den var minsann :-)
När vi kom hem hade Michael lagat en kycklinggryta. Mumsigt! Elliott fick vara uppe sent och vi gick och la oss nästan samtidigt. Det var en mysig fredagskväll.

Lördag:
Elliott och jag drog oss lite på morgonen, han var uppe med tuppen som vanligt men vi låg kvar i sängen ett tag. Jag gick och duschade och sen var Michael också uppe. Elliott och jag gick till Ica och handlade bullar och lite annat till frukosten. Under tiden kokte Michael ägg och vi frukosterade tillsammans när vi kom tillbaka. Sen skyndade Elliott och jag iväg på Bamsegympa. Det var bättre denna gången, den ena ledaren är där bara varannan vecka, hon är jättebra. Becka, Hanns och Josephine var också där.

Efter gympan hängde Becka och Josephine med oss hem. Så de fick leka ett tag. Det var kul! De verkade ha roligt. Och det var kul att träffa Becka såklart!
Medan Becka var här ringde Martina och diskuterade Liam. Tyvärr har han blivit sämre och det beslut vi var nära att ta, har nu Martina och Henning fått ta. Men jag är glad att Liam fått 3 år extra med dem, och tre fantastiskt fina år! Det är ledsamt men han är och har i stort sett aldrig varit någon riktigt stabil vovve. Dock hur fantastisk och charmig som helst. Han kommer alltid att finnas i våra hjärtan!!! Och vi förstår hur svårt och ledsamt det måste kännas för finaste Martina och Henning!

När Becka och Josephine gått hem så ringde jag mamma. Elliott önskade nämligen sova över hos dem och mamma föreslog lördagen. Så jag hörde när de tyckte att han skulle komma. Sen fixade vi lite lunch som vi åt allihop. Elliott packade lilla väskan med grejor att ha med sig. Han såg verkligen fram emot att få komma till mina föräldrar. Sötnosen!
Michael och jag åkte dit, stannade en liten stund och sen åkte vi hem. Vi gick ut en lite längre runda med Oscar. Det var väldigt fint (men kallt) ute!


Solen var enorm! Och jättefin! 

Massor av vindsnurror ute i vattnet, många stör sig på dem men jag tycker att de är fina!
Det var flera som åkte skridskor ute på isen. 
Oscar och Michael på promenaden
Väl hemma igen tände vi i kaminen och satt i soffan hela kvällen. Kollade bilar på nätet, såg två avsnitt "Life on Mars", en film "He's just not that into you" och sen spelade vi musik för varann och jag kom inte i säng förrän efter 01. Det var en riktig och välbehövd slappekväll!

Söndag:
Jag vaknade tidigt på morgonen och gick upp och sydde två kjolar. Äntligen fick jag det gjort! Har jag tänkt göra sen vi flyttade in, hehe. Ringde mamma och hörde hur det var med lillskrutten och sen åkte jag dit och hämtade honom. Han hade haft det så bra och ville inte åka med mig hem :-D. Men sen ville han det ändå när det var dags att gå. Så kul att han tycker det är så roligt att vara hos mina föräldrar! 

När vi kom hem så ville Elliott gosa med Oscar.
Hundgos!
Sen gick vi till ICA och handlade lite, Elliott och jag. Hemma igen stekte vi pannkakor och lunchade på. Sen hade vi hemmadag hela dagen och kvällen :-).

Jag har förresten köpt gardiner, lite våriga sådana.



Inga kommentarer: