fredag, februari 03, 2012

Friday friday

Idag är det fredag och det är skönt tycker jag! I eftermiddag ska Elliott och jag gå på Leos lekland med Camilla. Det ska bli kul! Brukar inte vara så jättemycket folk där på fredagseftermiddagarna.

Kia Venga
 Igår tog Michael och jag ledigt på eftermiddagen och åkte för att kolla på bilar. Mina föräldrar hämtade Elliott på dagis. Michael och jag åkte ut till Jägersro/Fosie och provsatt bilar i de flesta bilaffärerna. Det var ganska kul. De flesta bilar var inte speciellt sköna att sitta i, alla har jättehårda säten. Vissa bilar var grymt dyra och andra fula :-). Bäst var en Kia Venga. Den är inte så himla snygg, men liten och nätt utanpå och så stor och rymlig och skön inuti! Man kunde flytta baksätena fram och tillbaka och få större bagageutrymme mm. Me like! Men de hade ingen bil inne som vi kunde provköra.


Skoda Fabia Combi
 Efter att ha tittat på alla vi kunde komma på åkte vi hem för att kolla lite tester och sånt på nätet. Jag passade på att hämta ett paket på ICA och där mötte jag Michaels brors fru, barn och barnbarn. De tipsade om att Skoda kunde vara en bra bil. Jag hade helt glömt bort den så jag gick hem och så åkte vi tillbaka till bilaffärerna och provade Skoda Fabia Combi. Den fick vi provköra och den var snygg och skönast hittills. Kanske inte lika rymlig som Kia dock och lite dyrare. Svårt det här med bil! Men den ligger nr 1 för tillfället. Den har fått jättebra i tester också.


Jag släppte av Michael hemma när vi tittat klart på bilarna. Oscar hade varit ensam hela eftermiddagen och behövde en riktig promenad. Själv åkte jag hem till mina föräldrar för att hämta Elliott. Han ville inte åka hem, han hade haft så roligt och de hade varit i Pildammsparken och nere vid Ribban och gått på glans-is. Det hade Elliott tyckt var hur kul som helst!

Jag stannade kvar och pratade och mamma plockade fram chips och dipp, mums! Elliott snodde chipsskålen direkt och sen fick vi inte tillbaka den, hehe. Chips en torsdag, vilken lycka! Jag tyckte det var helt OK för Elliott äter inte mycket varken godis eller chips i vanliga fall :-). Vi åkte hem vid 20-tiden. Jag nattade lillskrutt vid 21-tiden och kom därifrån strax före 22. Så det var läggdags meddetsamma. När jag kommer till sovrummet så är det någon som ockuperat min plats.
Oscar ligger på min huvudkudde.
Varje kväll när vi ska sova lägger sig Oscar just där :-). Varje kväll säger jag "upp och hoppa" och han makar motvilligt på sig. Tokhunden flyttar oftast över till Michaels plats och får flytta sig en gång till... Sen på natten kommer han och kör upp nosen i ansiktet på mig och vill att jag ska lyfta på täcket så han kan hoppa upp och krypa ihop under täcket hos mig. Tokvovve! Man gör bäst i att lyfta på täcket, han är nämligen väldigt envis. Står och piper och petar sin blöta kalla nos i ansiktet på en i evigheter annars.

3 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

Oscar er utrolig søt:-)
Kaisa gjør akurat sånn hun også. Lurer på hvordan hun får puste noen ganger, men nå på vinteren er det deilig med en varm hund under dyna:)

Martina Krebs sa...

Haha! Lilla Oscar! Upp och hoppa var det enda som gav Liam eld i baken när han låg någonstans här hemma och inte ville gå ut! Inget annat funkade! Älskade fina Oscar! Pussa på honom från oss!! <3

Kattalena sa...

Anne-Grethe: Hihi, ja de är för tokiga. Och sköna värmedynor!
Martina: Ja "upp och hoppa" har de tränats på minsann, hihi. Ska ge Oscar massor med pussar från er! :-)♥