fredag, januari 06, 2012

Vilodag

Idag var en riktigt mysig dag. Elliott och jag började dagen med att bada. Och sen åt vi frukost allihop. Vid 11-tiden åkte Elliott och jag till mina föräldrar, de skulle passa honom idag. Elliott älskar att vara där! Jag åkte hem och jobbade lite, sen slappade Michael och jag i soffan mest hela dagen. Vi såg en film och började titta på serien "Life on Mars", såg två avsnitt. Sen var klockan massor och vi åkte hem till mina föräldrar. Annika och Rolf var också där. Elliott byggde med klossar och hade haft det så bra så bra!


Elliot har fått ett bokstavsspel fem myror i julklapp, det skulle han absolut ta med sig till mina föräldrar :-)
Annika åkte och hämtade mat från Kinarestaurang, jag körde och köpte pizza. Vi mumsade i oss och det var jättegott. Annika och Rolf åkte hem. Vi andra stannade kvar tills det var dags för Elliott att sova. Han somnade nästan i bilen på vägen hem men inte riktigt, han undrade om Ica var öppet eller inte och så tittade han efter det tills vi kom hem. Så jag nattade honom sen. Vi läste tre böcker (som vi alltid gör). Fast nu mera läser Elliott det mesta. Han är superduktig på att läsa! Så det tar lite längre tid med böckerna. Men det är så roligt att höra på honom när han läser. Han har så himla fin röst, sötnosen.

Sen tittade Michael och jag på ett avsnitt till av "Life on Mars". Nu är klockan massor och jag borde inte datorisera utan sova... är nog dags att stänga locket på datorn och nanna nu tror jag, hehe.

Förresten har vi så mycket godis, choklad och annat onyttigt hemma just nu. Svårt att sluta äta av det. Tänkte att vi ska försöka göra slut på det i helgen så att jag kan vara lite nyttigare from måndag. Godis är egentligen inget jag behöver... jag är mer av en chipsoman ju. Vi får väl se hur det går.

Och nu kommer lillskrutten in här och vill sova hos oss, så nu är det dags att släcka och sova! Natti natti! 

Inga kommentarer: