fredag, januari 13, 2012

Oj, nu är det redan fredag! Tänk vad fort tiden går. Vi har haft en bra vecka! Jag jobbar 70% denna månad och det gör minsann stor skillnad. I tisdags träffade jag Uppsala-Annika som var här i Malmö och hälsade på. Vi var och åt lunch på Krua Thai och sen fikade vi på Sockerbit. Mycket trevligt! Efter detta åkte jag hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott på dagis. Elliott och jag stannade där hela kvällen. Vi bjöds på krabba och färska räkor, vilket var hur gott som heslt!

Elliott spelade "In i stallet med pappa"


Vi tittade på Sveriges mästerkock. Ett av mina absoluta favoritprogram. Hade inte mina föräldrar satt på det så hade jag inte vetat att det gick! Sån tur att jag fick veta det :-D. Har tittat alldeles för lite på TV på sista tiden. Men mellan 19-20 är det "Ramsay's best restaurant" och sen kl 20-21 "Sveriges mästerkock", så nu får TVn vara på hela kvällen, hehe.
Fina tulpaner som jag fick av mamma!
 På tisdagen jobbade jag bara halvdag. Elliott, Michael och jag besökte Gottorps dagis i Bunkeflostrand. Det verkade bra, så vi ska ställa honom i kö där också. När vi skulle gå så ville han absolut stanna kvar och äta med barnen. De hade just dukat fram tallrikar... hehe. Men det fick han ju inte, lillskrutten. Men det var nog ett gott betyg va? :-) Istället åkte vi hem och lagade lite lunch (kokt potatis med fiskpinnar och yoghurtsås). Sen åkte Elliott och jag hem till Catta och Nea. De har flyttat till ett nytt hus, så det var första gången vi var där. Cattas mamma kom också dit och vi gjorde Scones och fikade på. Mycket trevligt! Elliott hade valt ut en julklapp till Nea.
En nalle som Nea blev väldigt glad för! 
Nea och nallen
Elliott älskade puffkudden! 
De hade väldigt kul med den!
Vi beställde en puffkudde i oktober, men den har inte kommit ännu... De har sagt att den ska komma denna månaden. Vi får väl se! Roligt i alla fall att veta att den kommer att bli uppskattad!

Elliott och Nea hade roligt tillsammans, trots att hon bara är strax över 1 år. Elliott gav henne byggklossar när hon ville ha dem, trots att han själv egentligen lekte med dem. Och Elliott lärde henne att springa genom hela korridoren för att sedan kasta sig på puffkudden. Gulligt! När vi skulle gå hem ville Elliott absolut stanna kvar. "Jag vill vara här hela tiden!!!", sa han. Många tårar...
Sen när vi hade kört därifrån och han hämtat sig så upptäckte jag att jag glömt min telefon så vi fick åka dit igen, hehe. Då var jag lite rädd att samma sak skulle upprepas och han inte vilja hem. Men då gick det jättebra och han sa hejdå och var glad och skrattade när den stora schäfern slickade honom i ansiktet... Så det var ju skönt!

Igår jobbade jag länge och när jag kom hem så kokte jag kroppkakor som jag köpt på Ica. Elliott tyckte att det var jättegott! Han är så himla gosig! Många pussar och kramar och det är så himla fint! Han kan säga "jag tycker om dig så mycket mamma!",  hur glad blir man då? Jo, hur glad som helst :-D
Han fick vara uppe lite längre, för han vaknade 05.30 på morgonen och jag hoppades att om han fick vara uppe länge kanske han skulle vakna lite senare på fredagen. Men inte då. I morse var han uppe strax före 06... Jag är väldigt trött... och det lär han nog också vara ikväll. Han verkar sova mindre tid än de flesta barn. Han sover mellan 8-10 timmar. Jag vet inget annat barn som bara sover typ 8 timmar. Men vi är ju alla olika, jag har ju alltid varit morgonpigg så han har det kanske efter mig :-)
En fördel är ju att man aldrig behöver stressa på morgonen...

Nu ska jag snart till naprapaten och fixa till ryggen. Den är bättre men gör ont hela tiden, så jag ska fråga henne vad det kan vara som är i kläm. Var där i tisdags också.
Ikväll ska vi hem till mina föräldrar och fira fredag! Trevligt!

2 kommentarer:

åsa sa...

Håller tummarna att ryggen blir bättre!!!

Kattalena sa...

Tack Åsa!!! Inte så stor skillnad än men vi får väl se om det är bättre imorgon :-D
Hoppas din migrän gått över!