måndag, december 12, 2011

Julfest och kalas!

I fredags var det julfest i Köpenhamn. Mina föräldrar passade Elliott, han fick sova över där. På torsdagskvällen var han lite varm och på fredagen hade han feber. Förkyld. Förra året när det var julfest blev han också sjuk, då stannade vi hemma. Denna gången verkade han inte lika dålig så han fick vara hos mina föräldrar ändå :-).

Åsa, Mats, Josefin, Michael och jag tog tåget in till Köpenhamn på eftermiddagen. Väl framme var det ett fint julpyntat kontor och ett stort långbord stod uppdukat. Adele - vår bäst säljande artist just nu - hade skickat champagne vilken vi välkomnades med. Ovanligt god var den!
De hade gjort julfint på kontoret.
Den här tjusiga renen tex, som satt på toalettdörren :-)
Fint dukat julbord


Vi serverades danskt julbord vilket var jättegott! Speciellt räkorna, laxen och spättan med remoulad och fläsksteken med sås och sockerstekt potatis. Torgny hade gjort ett quiz och det är alltid kul!
Lite annorlunda med danskt julbord
Bordsdekoration
På lördagsmorgonen ringde jag till mina föräldrar och hörde hur det var med Elliott, det var bra! Han hade lite feber fortfarande men hade varit väldigt pigg hela kvällen efter han fick alvedon. Jag åkte och hämtade honom vid halv elva tiden.

Vid 15-tiden var det dags för kalas och vi körde iväg mot Värpinge först för att lämna Oscar. Annika och Rolf skulle vara hundvakter åt honom för första gången. Så himla bra för våra vanliga hundvakter var upptagna :-). De har nytt kök och det blev verkligen superfint! Helt annorlunda än innan. Roligt att det kan förändra så mycket att göra om lite.

Sen körde vi vidare till Lund och Uffe för att fira Tors 12-årsdag! Vi kom fram precis samtidigt som mina föräldrar. Det var supertrevligt som alltid! Vi bjöds på lax, potatis, sallad och en rolig sås på vispad grädde med mango och kiwi i. Passade superbra till fisken!
Vi spelade spel och sen fick vi mumsiga tårtor! Elliott var mycket med Embla, han tycker att det är sååå roligt :-). Han åt godis och hade det bra men var lite hängig och hade lite feber.

Vi åkte och hämtade Oscar vid 20-tiden. Marianne var hemma hos dem och de satt och spelade kort. Det hade gått jättebra med Oscar. När vi kom låg han på golvet och tuggade på en tjurmuskel. Perfekt hundgodis. Jag köpte det innan på dagen, vi har inte haft det på länge. Men den varar ju jättelänge så mycket bra att ha ju. 

Inga kommentarer: