söndag, december 04, 2011

Avkopplande helg!

Igår tog jag flyget till Göteborg för en relax-helg med Annika. Helt underbart har vi haft det! Flygturen var väldigt turbulent när vi skulle landa i Göteborg. Jag trodde det skulle vara värre i Köpenhamn för det blåste så himla mycket, men där gick det finfint. Det blåste visst ännu värre i Göteborg, hehe. Jag hade tur och satt bredvid en man som själv flög flygplan. Han förklarade allt som hände, "nu drar han igång motorerna pga det och det, nu drar de ner pga det och det" och sa att piloten flyger så bra och gör helt rätt. Så det var ju tryggt att höra. Men skönt var det när planet äntligen landade. Puh!

Annika mötte mig på flygplatsen och vi gick runt i Nordstan och tittade i affärer, sen åt vi lunch och strosade lite till. Vid 14-tiden tog vi bussen till Stenungsund och hotellet.
Hotellet till vänster
Vi fick ett superfint och mysigt rum.
Det var framdukat fika, smörgåsar, frukter och te (som Annika beställt i förväg).
Väldigt lyxigt!
Vi fikade och tog det lugnt på rummet. Annika gick på ett spinningpass, det gjorde inte jag, hehe. Jag tog det lugnt istället, mycket välgörande. När Annika kommit tillbaka och gjort sig klar så gick vi ner till restaurangen för att äta julbord.

Det var ett helt fantastiskt julbord! Det innehöll typ allt man kunde tänka sig. Massor av olika sorters sill, ägg, äggröra, lax i alla former, grisfötter, olika sorters revben, köttbullar, sylta, skinkor av olika slag, ostar, jansson, potatis, brunkål, rödkål, cornichons, paté, cumberlandsås, prinskorv, äggost, knäck, choklad, ris a la malta, nougat, julgodis ja you name it!
Första tallriken med julmat
Vi åt och åt fast i lugn takt så vi blev lagom mätta och inte alldeles för mätta! Det var hur mycket folk som helst. Det var två julbord, ett i varje rum. Vi placerades vid det som såg mysigast och bäst ut :-D.

massor av bord och människor i restaurangen.
Annika med tevatten, på väg tillbaka till rummet efter julmaten
Efteråt gick vi till rummet och la lite tarot och pratade tills det var dags att nanna.

Sängen var skön så jag har sovit bra i natt. Vi gick ner och åt av frukostbuffén som också var helt suverän. Mycket lyxigt.

Utsikt från frukostbordet
Lyxigt vatten med jordgubbar, det fanns med blåbär också :-)
Sen gick vi på ett träningspass "Flow", andning, styrka och stretching. Helt slut var jag efteråt så då satte vi oss i relaxavdelningen och tog lite frukt och vatten och vilade i solstolar. Jag somnade till, hehe. Efter det gick vi upp på rummet en stund tills det var dags för massage. Den har jag precis fått och den var jätteskön. Masserade rygg, nacke och ländryggen. Nu är jag helt avslappnad och nu är Annika på massage.
Snart ska vi ta bussen till Göteborg och Landvetter och så är det dags att flyga hem. Vilken mysgrej jag fick hänga med på! Annika hade fått hotellvistelse + julbord för två och så tog hon med mig! Så snällt!

Jag längtar hem nu! Saknar min familj! Finaste underbara lillskrutten, vill snusa på honom och gosa. Hoppas han är vaken när jag kommer hem!
Nu ska jag sätta mig och läsa lite och ta det lugnt tills Annika kommer tillbaka från massagen :-)

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj så lyxigt! Fast hjälp så ambitiöst med ett spinningpass nästan sådär på direkten. Jag önskar att jag också var så hurtig. Det är jag inte.

Kattalena sa...

Hehe, ja verkligen! Så hurtig är minsann inte jag heller :-D