söndag, september 18, 2011

I smålands skogar

I torsdags var det jag som skulle hämta Elliott efter dagis. Men de ringde kl 16 precis när jag skulle köra och sa att han just hade kräkts. Så Michael fick åka och hämta honom istället. Jag är inte så bra på att ta hand om sånt :-(.
Jag blev jätteorolig och kände att morgondagens smålandstripp var i fara...
Men tydligen hade det varit när Elliott gungade. Och han var hur pigg som helst hela kvällen och åt som vanligt utan problem. Så vi misstänker att han helt enkelt blev "åksjuk" på gungan. Vi själva har just nu något förkylningsaktigt som gör en lite yr och det tror vi Elliott har också. Så det är säkert därför han var lite känsligare för gungande just då.

Hur som helst så var jag inte hemma på hela kvällen. Jag träffade Helene och vi gick på magisk afton :-D. Så jag var inte hemma förrän kl 22 och väldigt lättad över att Elliott verkade vara helt bra!

Så efter att ha duschat/badat, packat och ätit frukost i fredags så körde vi till småland! Elliott var jätteduktig hela bilresan trots att den tog ca 3 timmar klagade han inte alls och var vaken hela vägen. Vi kom fram till stugan och mina föräldrar. Luktar så gott i skogen när man stiger ut ur bilen!!! Vi åt lite innan vi åkte ut i skogen.



Vi hittade hur mycket trattar som helst! Mysigt!!!

4 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Så fine bilder. Utrolig vakker skog. Jeg får lyst til å prøve å male den, men det er ikke lett tror jeg.
Elliott og Oscar er sånt et fint par :-).

Kattalena sa...

Tack! Ja det är jättefina skogar! Drömska på något sätt :-). Och så mjuk mossa att gå på.

mossfolk sa...

Å så härligt med skogen! Så mossigt grönt!
Jag missar ju att du har uppdaterat nu sedan du började med inbjudningar. Antar i allafall att det är därför din blogg inte hoppar upp bland nyuppdaterade bloggar i listan. Får försöka bli lite bättre på att gå in och kika känner jag :)

Kattalena sa...

Ja, det verkar som att det inte fungerar så bra med varken RSS eller uppdateringar nu när jag privatiserat bloggen :-(
Dumt ju! Ska se om det går att lösa på något sätt :-)
Skogen är jättefin tycker jag! Luktar så gott och är så mysigt med mjuka mossan!