onsdag, september 14, 2011

Helgen!

I söndags var det knytte för första gången! Vi var där allihop och det var i Hammarspark. Jättefint och roligt! Det regnade men man satt under lövträden och fikade och det kom inte en droppe på oss. Så skoj med skogspromenad. Samlade löv, kottar, ekollon och annat skoj. När det var slut ville inte Elliott gå hem. Jag lämnade honom och Michael i skogen och åkte för att hämta smörrebröd som var bokade till kl 12. Under tiden jag var borta åskade det och ösregnade så jag fick hämta upp dem igen när jag var klar :-)

Mina föräldrar och Gittan kom hit och vi firade Gittans 70-årsdag! Vi mumsade i oss smörrebröd.

Jag hade fixat ett bildspel med bilder på Gittan, mamma och pappa från deras studenttid mm (har fått bilder av pappa). Det var roligt att titta på!

Efteråt gick vi ut en runda här i våra kvarter. Gick längs stranden, till en lekplats och till Afrikaparken. Mycket trevligt!!! Oscar fick såklart också följa med.
Vi fortsatte firandet hos mina föräldrar där mamma lagade till lyxig middag på oxfilé, klyftpotatis, aprikossås, vitlökssmör, pepparsås, kantareller och sallad.
Hur gott som helst!

Vi sjöng födelsedagsvisa (Elliott sjunger den så fint, hehe!). Och vi spelade "ubongo", mumsade på chips och hade trevligt ända tills det var långt över läggdags för Elliott. Han somnade direkt i bilen och fortsatte sova när vi bar in honom till hans säng :-).

På måndagen var det jobb igen. Jag var seg och ineffektiv men fick ändå gjort en hel del. Lyssnar nu på sommarpratarna. Det är så bra ju! Igår lyssnade jag på Henke Larsson. Vi hämtade Elliott på dagis, han stod och målade vid ett staffli :-). Han var jättetrött när vi kom hem.
Jag lagade middag på torskrygg, som vi åt allihop. Elliott åt massor till min stora glädje! Han är inte lättflörtad vad gäller mat. Sen nattade jag honom tidigt eftersom han var så trött.

Idag har jag varit om möjligt ännu tröttare än igår... Men var ändå ovanligt effektiv på jobbet. Hade mat med mig men var inte ett dugg sugen på den, så jag lockade med Michael på Rosegarden istället... fy på mig! Det var gott :-D
Hämtade Elliott. Han och Eldar satt och lekte. De var så sjukt söta! Eldar sa "Det är min Elliott". Gulle! Elliott ville inte åka hem. Han sa "jag vill vara på dagis hela tiden!". Hehe, så lät det inte på morgonen. Då ville han INTE till dagis. Så jag stannade kvar ett tag och lät honom leka klart och plocka undan och allt han nu skulle göra innan vi gick. Vi hämtade Michael och Oscar på vägen hem. Jag slängde snabbt ihop middag på rökt lax, pasta, yoghurtsås med dill och massa grönsaker. Middagsfridsrecept som var jättesnabblagat och faktiskt väldigt gott! Sen fick jag springa iväg för att hinna till oljekursen som började kl 18. Otroligt att jag både hann laga mat och äta på mindre än 45 min :-).

Oljekursen var superrolig! Jag köpte oljefärger (har haft akrylfärger innan) och det var såååå mycket roligare att måla med olja. Och det är sååå annorlunda mot akvarell. Måste tänka helt annorlunda. Förra gången tecknade vi ju stolar. Nu hade kursledaren satt upp alla tavlor på stafflier och när jag fick syn på min var jag helt förvånad över att den var så fin, hehe. Stolarna såg ju riktigt bra ut! Fast nu skulle de målas och det är jag inte lika bra på. Men roligt var det. Himla svårt att få rätt nyanser och rätt mängd färg... Men så kul ju!!!
När jag kom hem var Elliott fortfarande vaken, så jag nattade honom. Han somnade mitt i läsningen av Alfons Åberg. Sötnosen!!! Nu har vi sett ett "Mördare okänd" och jag är jättetrött. Dags att gå och nanna :-)

Inga kommentarer: