måndag, augusti 29, 2011

Helgen

I fredags fick Elliott ledigt från dagis och spenderade hela dagen med mina föräldrar! Det gillade han massor såklart! Efter jobbet så åkte Michael och jag också dit och vi hade fredagskväll med pizza, mysigt! :-)

På lördagen skulle vi ha städdag och för ovanlighetens skull sov Elliott ända till 08.30! Det händer nästan aldrig! Så vi kom sent igång och åt frukost och plockade undan lite. Sen bestämde vi oss för att åka till Leo's lekland och busa av oss lite.

Elliott fick en slush vilken han uppskattade

Vi roade oss lite med mobil-kameran också ;-)





När vi kom hem så städade vi och jag målade gästtoan vit. Vi åt kräftor på kvällen och små thailändska knyten till förrätt. När jag hade nattat Elliott så såg vi ett avsnitt av "Mördare okänd". Nice!

På söndagen bakade jag en tosca-kaka och frukostbullar. Kl 13 dök Michaels syskon upp och vi fikade och pratade. Elliott lekte med Michaels brorsdotters barn Amanda. När alla hade åkt hem så målade jag gästtoan ännu en gång och sen lagade jag vegetarisk gryta (ett experiment som avlöpte OK). Efter maten åkte Elliott och jag hem till mina föräldrar och hämtade Elliotts jacka som vi glömt där på fredagen. Vi stannade kvar och pratade tills det var läggdags för Elliott. När vi skulle åka hem så ville han inte. "Jag vill vara här alltid!!" sa han. Men med lite lockbete så gick det bra att åka hem ändå :-D

Inga kommentarer: