onsdag, augusti 24, 2011

Fundering

Jag undrar om jag kanske borde ändra så att bloggen bara har inbjudna läsare?
Tänker på att jag lägger ut bilder och på att det ju faktiskt kan finnas knäppgökar där ute...
Jag tror inte jag har så många läsare utanför vän-/släktkretsen (förutom några och dem vill jag ju gärna behålla :-))

Anledningen till att jag funderar på detta är att jag själv följer många bloggar och en dag var jag i Folkets Park och då såg jag en person vars blogg jag läser och hon hade sitt barn med sig och jag kände ju igen båda från bilderna. Men hon vet ju inte om att jag följer hennes blogg. Och det kändes lite skumt!

Och då tänkte jag på att det faktiskt kan finnas konstiga typer som råkar hamna på min blogg och att jag kanske riskerar något genom att blogga bilder? Svårt det här tycker jag. Vill ju gärna lägga ut bilder och så men vill inte vara rädd för att någon som man inte vill ha att göra med ska veta vilka vi är om de skulle se oss?

Sen å andra sidan har jag väl bara typ 17 läsare och vet nog vilka de flesta är... så det kanske inte är något problem.
Men man vet ju inte? Svårt det där! Är det någon som skulle ha något emot att bli inbjuden till min blogg istället för att läsa den "fritt"?

Och så undrar jag varför alla mina länkar har försvunnit till längst ner på sidan! Mycket märkligt!

1 kommentar:

Petra sa...

Visst är det en lite märklig känsla när man får syn på en bloggare på stan så där? Jag brukar se "Finnjonna" (Marcus Birros sambo som bloggar) lite nu och då eftersom de bor precis intill mitt jobb.

Visst är det en svår balansgång det där. Att vara öppen och visa bilder, men ändå "tillräckligt privat" för att det inte ska kännas obehagligt att vem som helst kan läsa. Jag har löst det genom att lösenordsskydda vissa inlägg. Jag vill kunna skriva om t ex mitt jobb utan att riskera att en kollega hittar bloggen och ibland skriver jag kanske om släktingar och vill inte att de ska kunna läsa det jag skriver. Det funkar dock inte att skydda enbart vissa inlägg på Blogger så därför flyttade jag över hela min blogg till Wordpress istället.