söndag, juli 31, 2011

Lördag och söndag

Lördag:
Vi testade Leo's lekland som öppnat bredvid Coop Forum. Det var hur kul som helst!


Elliott älskade det! Han lekte sig svettig minsann!

När vi kom hem hade pappa varit här och lämnat lite ved till oss! Jättebra till fina kaminen som är så mysig att elda i! Plommon fick vi också, de var mycket goda. Michael åkte till IKEA och köpte lite hyllor att sätta tavlor på. Han satte upp dem i köket, det blev superbra!

Knivmagnetlisten kom också upp. Det går framåt minsann!

Jag nattade Elliott men han kunde för ovanlighetens skull inte somna. Han låg och sjöng och hade sig så vi gick upp igen. Det slutade med att han inte kom i säng förrän närmare halv tolv på natten... Jag var hur trött som helst men somnade inte förrän vid 01.

Söndag: Trodde Elliott skulle sova lite längre efter den sena nattningen (det var min morgon), men han var uppe strax efter 06 och halv sju gick vi upp. Jag var trött och sur :-(. Men det gick bra.
Vi gjorde croissanter till frukosten och sen bakade vi en tigerkaka tillsammans.

Gjorde en kladdkaka också.

Tina kom förbi och fick iPad-starthjälp av Michael och vi fikade på kaffe och det nybakade. Sen gick jag en promenad med Elliott i vagnen och han somnade sött trots att vi glömt nappen hemma. Medan han sov så la jag mig en stund i solen på spikmattan. Det hjälpte lite mot värsta tröttheten.


Elliott tyckte att det var himla kul att Oscar satt fint på golvet :-)

Nu är klockan snart 18 och jag ska åka och köpa lite blomjord och något att grilla. Michael har jobbat hela dagen och fått insatt torkskåpet, fixat varmkomposten i ordning och röjt i garaget. Dags att hålla kväll snart och ta det lite lugnt. Imorgon börjar stackarn jobba igen... Jag har semster nu i tre veckor minsann!

Nu kom Elliott in, han har visst tänkt att bada i lilla barnpoolen i trädgården. En sån liten sötnos!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad fint ni ser ut att ha det! Och sådana där lekland tycks poppa upp precis överallt. Här har vi både Lek och Buslandet som är jättejättestort och Skojlandet, som är aningen mindre...

Kattalena sa...

Tack! :-)
Vi trivs verkligen. Och ja, här är också flera olika lekland. Måste säga att de är väldigt roliga när de är fräscha och sköts bra! Jag gillar också att åka rutschkanorna och hoppa. Så det är inte bara Elliott som har roligt! :-D