måndag, juni 20, 2011

En fantastiskt fin helg!

På lördagen var vi på bröllop!

Åsa och Niklas gifte sig och det var oerhört fint!


Vi bjöds på fantastiskt god förrätt och middag!

Det hölls många fina tal! Mycket känslor och mycket kärlek :-).
Och så semlor som bröllopstårta! Hur gott som helst och så väldigt mycket Åsa ;-)

Elliott sov över hos mina föräldrar så vi hade sovmorgon dagen efter! Vi vaknade ganska tidigt ändå och åkte till Systrar & Bröder och åt frukost. Sen handlade vi korv och bröd och körde hem till mina föräldrar.

Vi förfirade min födelsedag med mamma och pappa. Vi åkte till Ystad djurpark! Oscar fick också följa med. Det var lite molnigt och viss risk för regn men vi hade riktig tur! Det regnade bara en liten stund precis när vi kom dit. Sen var det alldeles lagom.


Elliott fick glass!


Där fanns nu också surikater, de fanns inte där förra året. Hur söta som helst!


Vackra alpackor och fina apor


Fina gutefår och en glad Oscar


Söta grisar och vilopaus för vissa när Elliott ville klättra på stenar (syns i bakgrunden) :-)


Kameler

Sen var vi hungriga! Vi tänkte grilla men hade glömt både tändstickor och tändvätska... hehe. Så vi fick låna tändstickor av en familj och i caféet hade de tändvätska som man fick ta av och till slut lyckades vi få fyr! Vädret blev kanon, strålande sol! Helt perfekt!

Vi grillade och åt!


Där fanns en lekplats som Elliott uppskattade! Och det kom en påfågel som lät som en biltuta!


Elliott tyckte det var hemskt roligt att ketchupflaskan pruttade :-)


Vi åt ostbågar och chips och Elliott bjöd mig hela tiden! Tog en näve till sig och en till mig och satte sig sen för att äta i mitt knä :-)

Det var verkligen en himla mysig tripp! Ystad Djurpark rekommenderas verkligen. Och sen kom det som jag nog tror att Elliott tyckte var det bästa av allt. Badet!!! Jag hade ingen aning om att han tyckte det var så roligt att bada och att han var så orädd för vatten! Oscar fick inte följa med till poolerna så Michael fick gå med honom till bilen och sitta och vänta på oss. När vi kom till badet så kastade Elliott av sig tröjan och ville i direkt! Pappa hade badbyxor med så han hoppade också i barnpoolen. Elliott sprang ner och hoppade i vattnet, rusade till rutschkanan och åkte skrikandes av skratt när han landade i vattnet!


Min fina badunge!!!

Han var inte lika glad när vi skulle gå därifrån! Hehe. Vi gick till bilen och körde hemåt. Oj vad trötta vi var när vi kom hem! Helt slut! Vi hade lämnat av Oscar hemma så vi åkte allihop till mina föräldrar. Jag fick presenter! En klocka som visar tiden i taket (som jag önskat mig jättelänge) och en liten solcellslampa i form av en igelkott. Kul!


En fantastisk ampel! Pensée-pelargon! Helt underbar med hur mycket blommor som helst!




Elliott var hur pigg som helst och körde runt runt med bilen hos mina föräldrar! Otroligt vilken energi han har. Efter både djurpark och badande!

Mamma och jag åkte och handlade till middag. Vi åt färskpotatis, blomkålsmos och entrecôte med bearnaise, mangosås och vitlöksost till. Supermumsigt! Väldigt mätta och belåtna var vi efter denna måltid!

Sen var det dags att åka hem och nanna! Vilken superfin helg det var!

Inga kommentarer: