onsdag, april 27, 2011

Annandag påsk

På annandag påsk var det soligt och fint. Jag var väldigt trött i kroppen och hade ont i huvudet men efter två tabletter så kände jag mig mycket bättre! Så framåt ett-tiden åkte mamma, pappa, Elliott och jag ut på en mini-konstrunda. Vi åkte till samlingsutställningen i Alnarp. Där tittade vi på tavlor och så fikade vi. Fika är viktigt och gott! :-D.


På väg till bilen efter fikan.

Vi åkte och tittade på en konstnär vars tavlor inte hade torkat (upptäckte vi när Elliott kom springanes helt oljekladdig i händerna :-D). Tavlorna stod på golvet...

Vi åkte sedan till Öspab plantskola, en snabb runda för det var så dyra plantor där. Sen åkte vi till Staffanstorps Skåneplantor. Där stannade vi lite längre och intog en ny fika i sköna soffor!

Glass till sötnosen


Och glass till pappa som busade med Elliott


Som busade tillbaka! :-)

Vi tog det väldigt lugnt hela tiden, pappa är ju fortfarande förkyld också. Det var väldigt mysigt och trevligt!

Michael var hemma och fixade med källaren hela dagen!

Lite trappmys innan mamma och pappa åkte hem till sig :-).

Jag åkte iväg för en liten meditationsträff. Den var bra! Och när jag kom hem hade Elliott redan lagt sig, han var jättetrött redan före kl 20. Han sov bara typ 20 min på dagen så det var inte så konstigt. Jag gjorde lite sparrissoppa som jag åt framför tv:n. Jag tog ett paket frusen sparris och kokade i vatten i en kastrull, salt, grönsaksbuljong, en finhackad lök och grädde stoppade jag i när det hade kokat upp. Det fick koka ca 20 min och så pressade jag i citron och smakade av. Superenkelt och riktigt gott! Jag hade med resterna till lunch igår på jobbet.

Igår kände jag mig helt OK på morgonen och förmiddagen. Jobbade hela dagen men framåt eftermiddagen kände jag mig sämre och sämre... fick frossa och frös som en liten gris. Hade 39 grader feber när jag kom hem. Låg i sängen och halvsov precis hela kvällen. Finaste Elliott kom upp och låg bredvid mig och klappade mig på håret. Han är så underbar! I morse hade jag fortfarande feber men inte lika hög. Jag brukar ALDRIG ha feber... Nu har jag i alla fall fått tid hos en doktor kl 10.30 så får vi se om det går att göra någonting åt det? Det är ju 6 veckor nu. Borde ju gå över någon gång tycker man. Men det verkar vara många som har segdragna förkylningar just nu. Grannen skulle också ringa doktorn idag, hon har varit dålig i mer än 2 månader och hostar hela nätterna fortfarande.

Inga kommentarer: