fredag, april 08, 2011

Aj!

De ringde och skulle lämna klinkers just när det var lunchdags och Michael var upptagen i jobbet. Så jag fick åka hem och lasta av klinkers och bära och ha mig tillsammans med klinkerskillen. Det var en pall som han hade en liten "lyfttruck" till. Tyvärr råkade snubben köra över min ena tå med trucken och den lastade pallen... Det gjorde ont... Men jag låtsades inte om det så mycket (förutom att jag skrek till och fick dra och dra för att få loss foten från lastpallen). Bet ihop med lite rinnande tårar och bar några lådor till, truckkillen bad jättemycket om ursäkt. Flera gånger. Vi sa hejdå och sen gick jag in och satte mig på golvet och stortjöt. Vågade knappt titta på tån, men den verkar ha klarat sig bra! Tur det. Den gör fortfarande ont. Jag säger då det...

Hann hur som helst med lite sushi med Åsa och Ingrid (de förbeställde åt mig). Det var gott och trevligt. Nu måste jag skynda på med jobbandet innan jag ska hämta min sötnos på dagis.

Inga kommentarer: