måndag, mars 28, 2011

Måndag måndag

Så trodde man att man skulle vakna frisk och pigg idag. Men så blev det inte. Hemma hela familjen idag också. Solen skiner ute men här inne känns det mörkt :-)
Jag har ont i huvudet, ont i halsen, hostar, har ingen normal röst och mår allmänt trist. Michael har inte blivit mycket bättre i bihålorna trots antibiotikan. Elliott hostar och är hängig, fast med lite alvedon så blir han ganska så pigg och busar runt och vill att vi ska läsa och leka med honom. Jag kan inte läsa för rösten, som tur är kan Michael det, hehe.

Idag fyller moster Annika jämnt! Hon ska firas ikväll! Jag hoppas innerligt att vi känner oss piggare då än nu. Lite tabletter och sånt så ska det nog gå bra!

I fredags jobbade jag halvdag. Sen var vi på banken och fixade handpenning på huset.
Michael var hos doktorn och fick antibiotika på förmiddagen. Elliott var hos mina föräldrar när jag jobbade och efter bankmötet så åkte jag hem till dem. Pappa körde och köpte semlor.
Mums mums!

Elliott och jag stannade och hade det bra där några timmar innan vi åkte hem.

Ihelgen har jag försökt att inte låtsats om att jag är förkyld. I lördags putsade jag fönster och så åt vi storfrukost efteråt. Sen fikade vi på våfflor.
I ett obevakat ögonblick hällde Elliott ut halva blåbärssyltsburken på sin tallrik :-)

Innan Elliott skulle sova så var vi ute i trädgården en stund.
Fina snödroppar som blommar

Fin pojke

Pappa kom förbi och var snäll och grävde hål i marken för att sätta ner en plint till en spaljé. Jag hade gärna hjälpt till men kände mig inte frisk nog för fysiskt arbete... Istället gick jag in och bakade chokladnötkaka som jag vet att han tycker om. Så det fikade vi på innan jag skulle iväg på reiki-återträff där jag fick diplom.

Efteråt var det dags för Ingrids födelsedagsfest! Det var kul! Vi fick först vin, tunnbrödsrullar med lax och ost- & salsagratinerade nachos att mumsa på och sen tacos med massor av mumsiga tillbehör. Jag upptäckte gul chili, supergod! Det blev inte jättesent vilket jag tyckte var underbart skönt. Cyklade hem och hostade mig till sömns.

På söndagen tog vi det lugnt hela förmiddagen, gjorde storfrukost såklart men inte mycket mer. När Elliott sov så vilade vi. När han vaknade åkte vi hem till Michaels syster Annika och hennes sambo Lasse. Stefan, Håkan och hans fru Lena var också där. Elliott blev rädd för deras hund och så fort den rörde på sig så flög han upp i famnen på antingen mig eller Michael. Sen satt han där och blundade tills hunden kom ur synhåll. Sötskrutten. Jag åt massor av sockerkaksbitar. Det var kul att träffa allihop!

Efteråt tog jag en snabb fika med Helene på Entré. Det var också kul! Som alltid ger det lite extra energi att träffa henne. Handlade på vägen hem. Väldigt enkel färdigmat typ... Sen var jag helt slut. Nattade Elliott och somnade i stort sett själv samtidigt. Men steg upp igen och vi tittade på ett avsnitt av Grey's. Lite helg får man ju ändå ha :-)

Nu ska jag bli frisk minsann så jag kan få gjort allt som behöver göras!!!

Inga kommentarer: